De bramenplukkerij - Reisverslag uit Klein Pankow, Duitsland van Marte - WaarBenJij.nu De bramenplukkerij - Reisverslag uit Klein Pankow, Duitsland van Marte - WaarBenJij.nu

De bramenplukkerij

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

15 Augustus 2014 | Duitsland, Klein Pankow

We zijn weer in een ander stukje van Duitsland, en we zijn weer op een camping! We staan vlak bij een meer, de Blanksee. Er is een heel lange steiger die het meer inloopt, en daar kan je vanaf duiken en springen. Dat doe ik heel vaak met mijn vriendinnetje Thirza. Het meer is heel diep en een beetje zanderig, en er zwemmen ook slangetjes in. Achter onze tent staan braamstruiken, en af en toe pluk ik een bakje vol!

We hebben een keer rond het meer gelopen. We kwamen toen langs een oude jeugdherberg die helemaal vervallen was. Die was nog uit de tijd dat dit stuk van Duitsland bij Rusland hoorde. Ik moest van papa en mama een uur wandelen (saaaai!), maar gelukkig konden we onderweg bloemen plukken, en toen stond er een boeket bloemen in een wijnfles bij de tent.

Ik ben hier ook naar een klimpark geweest, superleuk! Deze keer heb ik met mama geklommen. Die had het nog nooit gedaan. Ze vond het best wel eng! We hebben daarom maar een van de twee parcoursen gedaan die je kon doen, maar die was al heel lang en soms best eng. Ik vond 'm verder wel makkie! Daarna hebben we op een blote-voetenpad gelopen. Dat was ook heel leuk. We moesten een stuk door het bos lopen, en daar was het heel modderig! En ik heb over glas gelopen! Dit was eigenlijk meer iets voor mama dan het klimmen;-)

We zijn ook naar een berenbos geweest, en een olifantendorp! En ik heb met papa en mama gerodeld; dat is met een sleetje over een superlange glijbaan naar beneden. Ik ben drie keer geweest, en ik wilde nog wel veel vaker! Toen we vertrokken van de camping was ik verdrietig; ik vond het er namelijk superleuk en ik snap niet waarom we overal maar zo kort blijven. Ik heb tegen mama gezegd dat ik de volgende keer graag 3 weken op dezelfde camping wil staan; 'Als er maar Nederlanders zijn!'

Tot het volgende verhaal.
Liefs,
Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 63565

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: