Benvinguts en Roses! - Reisverslag uit Roses, Spanje van Marte - WaarBenJij.nu Benvinguts en Roses! - Reisverslag uit Roses, Spanje van Marte - WaarBenJij.nu

Benvinguts en Roses!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

21 Mei 2008 | Spanje, Roses

We zijn er! Op vrijdag zijn we ´s ochtends weggereden uit een regenachtig Utrecht. In België werd het gelukkig beter weer, en bij Lille in Frankrijk scheen de zon volop. En nu zijn we in zonnig en warm Spanje!

Ik heb veel geslapen in de auto onderweg. En als het niet meer lukte, zette papa een CD-tje uit Nederland op, of kreeg ik speeltjes van mama, of stopten we op een parkeerplaats waar ik lekker kon rondlopen. Er was overal veel te ontdekken. In België heb ik een ballon gekregen van een toiletmeneer, en in Frankrijk waren er op een parkeerplaats geen wipkippen, maar wiphonden. Heel interessant was de stop op zondag om 12 uur bij een restaurant in Frankrijk waar ook drie bussen opa´s en oma´s stopten. Ik zat aan een tafel waar de rij naar het buffet langskwam, en had zo heel veel te zien. Bij het hotel in Frankrijk was een prachtig kinderhuisje, en mama heeft me daar geleerd hoe ik het deurtje open en dicht kon doen. Vlak bij de Spaanse grens was een picknickparkeerplaats met buitenkraantjes, waar ik zelf mijn handjes kon wassen. Ik heb het wel 8 keer gedaan!

Maar de allerleukste stop was bij de vrienden van papa en mama waar we vorig jaar ook geweest zijn, in Blangy-le-Château in Normandië. Iedereen stond versteld van hoeveel ik al gegroeid was, en dat ik al 8 tandjes had, en kon lopen .... Ik heb lekker gespeeld met Véronique en Daphne, binnen in huis, en in de tuin en op de trampoline. Ze waren weer heel lief voor mij. Op zaterdagochtend zijn we met z´n allen naar Deauville aan de kust geweest, lekker vliegeren en uitwaaien aan het strand. Jammer dat we zondag al weer verder gingen!

Op maandagmiddag waren we in Roses, Spanje, vlak onder de Franse grens. Papa in mama hebben de tent in een uurtje opgezet, terwijl ik met twee flesjes water in de hand toekeek vanuit mijn campingstoeltje. Aan het einde van de middag zijn we naar zee gegaan, ´t was toen nog lekker warm. Op het strand waaide het wel behoorlijk en moest ik vaak hard knipperen tegen het zand. Papa ging in zee, en mama en ik speelden met het emmertje en schepje, en bij het klimtoestel. ´s Avonds hebben we vis gegeten. In het restaurant zat ik op een echte ´trona´ (kinderstoel), met mama´s riem om m´n buik om me goed vast te houden.

We hebben de afgelopen dagen gewandeld in Nationaal Park Aiguamolls, een waterrijk natuurgebied aan de kust ietsje zuidelijker. Er zitten daar heel veel ooievaars en steltkluten, en omdat papa en mama mij aldoor vogels aanwezen, heb ik hen gewezen op een duif die ik bovenop een dode boomtop zag! We zijn ook naar de dorpjes Cadaqués en Port Lligat van de Spaanse kunstenaar Salvador Dali geweest. Van papa kreeg ik daar een beursje in de vorm van twee rode lippen, naar een idee van meneer Dali.

Op de camping is het heerlijk. Ik loop veel rond in de tent en daarbuiten, sjouw met speeltjes en allerlei andere dingen die ik tegenkom, en begroet alle mensen die achter onze tent water komen halen. Met onze Franse buurman heb ik een leuk zwaaicontact. En als hij ´bonjour´ zegt, zeg ik ´bo-doet´ terug. We eten veel buiten: brood met kaas, en yoghurt en fruit. Ik heb aldoor wel zin in eten. In mijn campingstoel kan ik gelukkig eten en rondkijken tegelijk. Het peuterbadje is wel een beetje diep, maar ik kan er toch zelf in lopen. Met papa mag ik ook in het grote bad. Hij houdt me goed vast, en dan durf ik heel veel!

Morgen gaan we naar Tarragona.


  • 21 Mei 2008 - 19:55

    Henk Vermeulen:

    Heel veel plezier daar in Cataluna, ik ben jaloers op je Marte.

    Ik houd het even kort want ik moet mijn tas inpakken omdat ik je tante Anne ga opzoeken in het verre China, vrijdag.

    Geniet van Spanje en doe de groeten aan je lieve ouders,

    liefs en kussen van je oom Henk,
    je nichtje Isabel en je tante in het verre buitenland.

  • 21 Mei 2008 - 20:00

    Arend:

    Hee Marte, pas 1 jaar en al twee keer in Spanje geweest, gaaf!
    Hebben je ouders nog geen nieuwe fotoos gemaakt!
    Wat is Benvinguts? Catalaans voor welkom?
    Zoen van Jan, Simon, Ine en Arend

  • 21 Mei 2008 - 21:06

    Carola:

    Klinkt allemaal heel gezellig, geniet er goed van enne leer je onderweg wat Spaanse liedjes voor de terugweg?

    Groeten van ons!

  • 23 Mei 2008 - 15:28

    Wendy En Wilchard:

    Hoi Marte, het klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt. En dat is mooi, want dan hebben mama en papa het ook naar hun zin!
    Heel veel plezier daar in het verre Spanje en we zijn benieuwd naar de verdere avonturen ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 63713

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: