Van giraffen, ridders en paddestoelen - Reisverslag uit Murowana Goślina, Polen van Marte - WaarBenJij.nu Van giraffen, ridders en paddestoelen - Reisverslag uit Murowana Goślina, Polen van Marte - WaarBenJij.nu

Van giraffen, ridders en paddestoelen

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

30 Augustus 2008 | Polen, Murowana Goślina

We hebben gekampeerd in Sopot, een kleine stad die vastgegroeid is aan Gdansk. Er waren heel veel opa's en oma's in campers op de camping, ik heb een paar keer snoepjes en ook een knuffeltje gekregen. We zijn maar 1 keer naar het strand geweest - van de Baltische Zee, zei mama -, op de laatste ochtend toen het heel mooi weer was. Ik heb weer lekker gespeeld met mijn schepjes en emmertjes. Een van mijn schepjes is weggedreven in de zee. Ik riep nog heel hard 'sjep' tegen papa, maar die was te druk met een zandkasteel, en hoorde mij niet. Ik hoop dat een kindje in Rusland, Litouwen, Estland of Letland er nu mee speelt!

In Gdansk hebben we een boottocht door de havens gemaakt. Op de boot kon ik weer heerlijk rondrennen. Ik heb geprobeerd een paar Poolse kindjes te laten meerennen, maar dat mocht niet van hun papa's en mama's. Van 1 papa kreeg ik een zoute stengel, en die smaakte zo lekker dat ik nog 3 keer ben teruggelopen voor meer. Vanaf de boot zag ik heel veel giraffen. Ik heb dat een paar keer opgetogen tegen papa en mama gezegd. Later zei papa dat het hijskranen waren, en hij en mama moesten toen erg lachen. Ik lachte maar vrolijk mee!

Met papa en mama ben ik ook naar een heel groot middeleeuws kasteel geweest, naar Malbork. We hebben er lang achter een meneer die een heleboel vertelde aangelopen. Gelukkig had mama chips meegenomen voor mij, en daar heb ik lekker van gesnackt. Papa heeft in het kasteel een jonkvrouwensluier voor mij gekocht, mooi roze en wit! Ik houd meestal niet van dingen op mijn hoofd, maar deze wilde ik wel even ophouden. Misschien word ik later wel een jonkvrouw, en geen prinses, wie weet?!

Nu zijn we bij vrienden van papa en mama in Murowana Goslina, vlakbij Poznan. Ik heb er al weer 2 vriendinnetjes gemaakt: Agnieszka en Lynn, de dochters van de vrienden. Vanochtend zijn we met z'n allen paddestoelen wezen zoeken in het bos. Heel veel mensen in Polen doen dat, en het was heel leuk om erbij te zijn. Vanaf papa's rug had ik prima overzicht, ik kreeg zo nu en dan wat lekkers toegestopt en vond het heel leuk als iemand weer een bijzondere paddestoel gevonden had. Met een mandvol paddestoelen gingen we na een paar uur weer naar huis. Vanmiddag en vanavond hebben we de paddestoelen opgegeten. Ze waren een beetje te pittig voor mij, maar papa en mama vonden ze heerlijk!

Morgen gaan we naar Poznan, tot dan! Liefs, Marte

  • 01 September 2008 - 19:47

    Arend:

    Hee Marte, wat een leuke reis zeg, wat maak je veel mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 63705

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: