De koning is ook op vakantie - Reisverslag uit Brussel, België van Marte - WaarBenJij.nu De koning is ook op vakantie - Reisverslag uit Brussel, België van Marte - WaarBenJij.nu

De koning is ook op vakantie

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

24 Augustus 2013 | België, Brussel

Ik moet eerst nog een ochtend naar de BSO, waar ik geen zin in heb, maar wat toch heel leuk is, en dan vertrekken we naar België, hoera! We gaan eerst in een hotel, in Brussel, en dat vind ik superleuk! Het is niet ver rijden, en vroeg in de middag zijn we er al. We hebben een heel grote kamer, met een megagrote TV, jippie! Papa en mama willen gauw de stad in, het is mooi weer, maar ik heb veel meer zin om op het grote bed TV te blijven kijken. Helaas moet ik mee .... Ik krijg wel een Brusselse wafel met slagroom en ijs, en dat vind ik lekker! We gaan 's avonds eten met allemaal vrienden van papa uit Rwanda. Het duurt lang en ik kan niemand verstaan, behalve papa en mama dan, maar de pizza is lekker!

De andere dag gaan we naar het Speelgoedmuseum. Een heel groot en oud huis staat helemaal vol speelgoed, oud en nieuw, en met heel veel speelgoed mag je ook spelen. Ik doe met papa een soort magneetspelletjes: je moet met magneetjes op een soort van pen aan een touwtje houten blokjes of ijzeren kogeltjes naar een andere plek brengen, heel moeilijk! En met mama doe ik een soort van boter-kaas-en-eieren, ook met houten blokjes. En ik maak een grappige foto van papa en mama met mama als meneer en papa als mevrouw, haha! We ontdekken dat er heel veel fonteinen en ook heel veel beelden zijn in Brussel, gewoon op straat. 's Avonds eet ik met mama een pizzaatje in een restaurantje; papa eet weer met zijn vrienden. En daarna ga ik met mama in bad, en dat is wel speciaal!

Vandaag moeten we vroeg opstaan, want het is de dag van de bruiloft. We gaan met een paar andere mensen uit het hotel met de tram naar de kerk, en daar duurt het heel lang en kan ik bijna niks verstaan! Wel heel leuk zijn de Rwandese danseressen, gelukkig komen ze een paar keer. Na heel veel praten en eten is er een kerkdienst, en dat is ook saai. Ik ben in slaap gevallen. Mama en ik gaan weg als het feest nog niet is afgelopen, en we lopen helemaal terug naar het hotel, langs het paleis van de koning en de koningin van België. Er wappert geen vlag op het paleis, en dat betekent dat ze niet thuis zijn. En nu kijken we naar een superleuke film over insecten, in het ... Frans!

Dikke kus van Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 63562

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: