'Wij gaan naar Afrika!' - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu 'Wij gaan naar Afrika!' - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

'Wij gaan naar Afrika!'

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

09 Juli 2011 | Rwanda, Kigali

We zijn weer bij papa in Rwanda. Vorige week ben ik met mama met het vliegtuig naar Afrika gevlogen, een hele dag vliegen was dat. En toen waren we er. Papa stond op ons te wachten, en hij bracht ons ook een karretje voor al onze tassen en koffers. Die waren op, er waren zoveel mensen op het vliegveld. Ik heb het karretje bewaakt, en mama haalde de koffers van de band.

Ik vond het heel leuk om papa weer te zien, Ik ging hem aldoor aanraken en kietelen en aan zijn haren trekken ….. en hij vond het allemaal goed! Mijn kamer is nog hetzelfde als de vorige keer, alleen heb ik er nu een kastje bij. Mama heeft al mijn speelgoed erin gezet: ‘Lekker opgeruimd!’ zegt ze. Ik ben ook al een paar keer op de markt geweest. De lolly-mevrouw is er niet, maar de lollies gelukkig wel! En we hebben ook al gezwommen in een zwembad vlakbij ons huis, we kunnen er naartoe lopen! Er waren daar ook veel andere kinderen en met hen heb ik gespeeld, en ook in het speeltuintje op de schommel. Ik was heel moe toen we weer thuis waren ‘s avonds.

We zijn ook al een paar dagen op vakantie geweest, in een groot hotel aan een meer in een heel grote kamer. Er was een bad in de badkamer en daar ben ik twee keer in geweest. Er was ook een leuke speeltuin met een heerlijke schommel waar ik uren op geschommeld heb. Meike van de Nederlandse school kwam ook in het hotel, en met haar heb ik op onze kamer gespeeld. En ik ben ook al bij Julia geweest, met mama. Julia en haar papa en mama en broertje gaan volgende week weer naar Nederland, en hun huis is bijna helemaal leeg nu, alle spullen zijn op de boot naar Nederland. Gelukkig had Julia nog wel wat speelgoed om mee te spelen, en ik heb ook weer lekker geschommeld daar.

Julia moest al snel naar haar zwemles, en toen kreeg ik van mama een ijsje in de stad. Daarna wilden we weer naar huis met de bus, maar konden we de bussen niet vinden. Ik was bang dat we niet meer bij papa konden komen, maar mama wist uiteindelijk toch waar de bussen naar Kimironko vertrokken, en toen kwamen we toch weer thuis. Ze hadden het zo maar veranderd, raar hoor! Onderweg hebben we een boom gezien met allemaal nesten met Afrikaanse ooievaars erin. Die hebben een gele snavel!

Elke dag kleur ik een kleuplaat voor papa. Eerst hebben we ze op de muur geplakt, maar dat vond ik eigenlijk toch niet zo’n goed idee, Gisteren heb ik met mama een boekje gemaakt van alle kleurplaten. Dora staat erin, en Pokemon, en Smurfin, en Sponge Bob. Zo kan papa erin kijken als ik weer in Nederland ben.

Tot het volgende verhaal!
Dikke kus,
Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 63676

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: