Summer camp - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu Summer camp - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

Summer camp

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

19 Juli 2011 | Rwanda, Kigali

Ik ga ook naar school in de vakantie, 2 weken naar de zomerschool van de Mamba Club. Soms brengt mama mij, en soms papa, ‘s ochtends vroeg met de bus. Er lopen heel veel kindjes op straat, die ook allemaal naar school gaan. Ik ga niet naar de Nederlandse school, want juf Susanne is op vakantie in Zweden en er zijn ook niet zoveel Nederlandse kindjes in Rwanda nu. Op mijn school praten juf Michele en juf Melissa Engels, en juf Reinold Frans. De een beetje grijze kindjes, de niet zo bruine, praten Frans, de hele bruine kindjes praten Kinyarwanda en de grijze kindjes praten Engels. Van juf Michele leer ik ‘O my God’ te zeggen, en ik zeg dat dan ook regelmatig nu ;-(

We beginnen op school altijd met ‘circle time’, dat lijkt op de kring in Nederland. We gaan dan boekjes voorlezen. Daar begrijp ik er nog niet zo veel van en dat is saai, maar papa zegt dat het vanzelf komt. Het is wel leuk dat we soms Rupsje Nooitgenoeg lezen. Dat verhaaltje ken ik uit Nederland! Op sommige middagen gaan we zwemmen, met een badmeester erbij. Als hij mij vasthoudt, kan ik al met m’n benen boven water spatteren! We hebben ook al yoga-les gehad, maar dat vond ik echt een makkie: staan op 1 been met m’n armen in de lucht dat kan ik al lang! En op woensdagmiddag is het filmmiddag: dan kijken we naar een film en krijgen we zoute popcorn! We hebben vorige week ‘Monster High’ gezien, en die fim vond ik heel grappig en niet eng! Maar het allerleukste van de zomerschool vind ik het schommelen en op de trampoline springen. Ik vind Isara heel leuk, dat is nu mijn vriendinnetje, en met Emily speel ik ook wel eens.

Soms vind ik de school niet zo leuk, als we moeten werken. We hebben al 1 thema gehad, de boerderij. We moesten toen aarde van bij het zwembad naar achter het huis brengen, met de tuinman. Daar vond ik niets aan! Maar mama zei dat als we dat deden, dat we dan aan het eind van de week een mooie tuin zouden hebben, en dat was ook zo! Ik heb plantjes gepoot en water gegeven, en de geit, konijnen, kalkoenen en kippen eten gegeven. Er zijn hokken met hekken gemaakt voor alle dieren, en nu is het een heel leuke plek om te gaan kijken! We hebben ook allerlei boerderij-kleurplaten gekleurd, en op een papieren bordje de kop van een puppy getekend. Op de laatste dag van de week zijn we op field trip geweest, naar een echte boerderij. We hebben daar gespeeld en gepicknicked, en we mochten op een paard rijden, maar … ik durfde dat niet, het paard was zo groot! Het plantje dat ik zelf in een potje gepoot heb, staat nu op onze veranda thuis. Ik moet het elke dag 2 keer water geven.

En deze week zijn we bezig met aan ander thema: sport.

Dikke kus uit Rwanda,
Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 63705

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: