Spelen - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu Spelen - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

Spelen

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

15 Juli 2011 | Rwanda, Kigali

Mama heeft allemaal nieuw speelgoed voor mij meegenomen naar Afrika. Ik heb nu ook kleine emmertjes met touwtjes erdoor waar ik op kan rondlopen, net als Roos in Nederland. En een heel leuk spelletje is Sesamstraat schuifmemorie. Dat is met allemaal kaartjes en een dobbelsteen en dan moet je gooien en schuiven en dan mag je het kaartje houden. Ik vind het niet zo leuk als papa of mama winnen; als ik win dan ben ik ontzettend blij, yes! Ik had al een keer 9 kaartjes gewonnen, en dat was heel veel! En we hebben nu ook stoepkrijt hier, en met mama heb ik de hele rand van de veranda versierd met tekeningen. We moesten bij elkaar raden wat we tekenden, en toen mama Sponge Bob had getekend, raadde ik dat het mama was, grappig he? Mama kan echt niet zo goed tekenen!

Ik speel ook gewoon in de kamer, met de kussens van de stoelen. Daar kan je vanalles van maken. Meestal maak ik er een tent van, bij de tafel of bij een van de stoelen. Mama vindt het soms niet zo leuk dat ik dat doe, want dan kan zij niet lekker zitten als ze wil koffiedrinken. Ik mag nu de hele dag met de kussens spelen, en dan gaat mama op een houten stoel zitten om koffie te drinken, maar na het avondeten moet ik de kussens weer in de stoelen leggen. Dat vind ik wel goed. Ik heb ook al een keer een tent gemaakt van de deken van Johan, maar toen was het wel heel donker daarbinnen! En met papa speel ik soms met de Lego die we de vorige keer hier gekocht hebben. We maken dan letters: ik kan al heel goed de letter E maken!

Met papa en mama ben ik al weer een paar keer bij de speeltuin van het hotel tegenover het busstation geweest. Daar zijn schommels en 2 trampolines, en dat zijn mijn lievelings. De wipkippen vind ik niet meer zo leuk nu. Er zijn vaak ook andere kinderen, en ik vind het leuk om met ze te spelen! En als we buiten zijn, dan zie ik hier ook heel veel dingen om meet e nemen naar huis en dan mee te spelen, net als in Nederland. Ik heb al allerlei bladeren verzameld, en dopjes, elastiekjes, veertjes en touwtjes. Van de bladeren heb ik een boeketje bloemen gemaakt, en die hangen nu aan een stoel in de kamer. Ik heb ze versierd met de blauw-met-witte slieren die aan het dropcadeautje voor papa zaten, heel mooi! De dingen waar ik nu even niet mee speel, zoals de dopjes en een paar steentjes, heb ik in een Afrikaans mandje gedaan. Dat betekent dat mama ze niet weg mag gooien.

En nu ga ik 2 weken naar de zomerschool, en daar kan ik ook lekker spelen. Maar daarover gaat een volgend verhaaltje …..

Veel liefs van Marte uit Afrika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 63696

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: