Beetje versloven! - Reisverslag uit Tunes, Portugal van Marte - WaarBenJij.nu Beetje versloven! - Reisverslag uit Tunes, Portugal van Marte - WaarBenJij.nu

Beetje versloven!

Door: Mai

Blijf op de hoogte en volg Marte

08 Mei 2013 | Portugal, Tunes

Ik vind Portugal wel leuk! Heel af en toe zeg ik nog 'Nepal', 't lijkt ook zo op elkaar. 't Is heerlijk dat het hier zo lekker warm is, ik kan zo in m'n zomerkleren naar buiten. Ik zwem elke dag, soms in het zwembad en soms in zee en soms in allebei. Ik vind het zand van het strand wel vervelend als we weer naar huis gaan. Het schuurt bij het afdrogen en het plakt heel erg aan mijn voeten en benen. Als ik dan in het huisje onder de douche sta, ligt er altijd een berg zand in de douchebak. Met papa en mama heb ik al allerlei schelpen en stenen verzameld, en nu heb ik een winkeltje op ons terras. Aan Ilja en Boris heb ik voor 3 mentos-snoepjes al 2 schelpen verkocht!

De dorpjes in Portugal vind ik niet zo mooi. Dat komt omdat de meeste huizen nogal 'versloven' zijn, met 'schuwe' plekken erin, een soort gaten. En de wegen in sommige dorpjes zijn heel slecht. Papa en mama moeten lachen om wat ik zeg, maar ze snappen wel wat ik bedoel! Wel heel goed aan Portugal is dat ze superveel ijsjes hebben, ik heb al wel 10 verschillende geproefd! Papa heeft mij ook een nieuw Portugees woord geleerd: 'e conta'; dat betekent de rekening. Ik moet het alleen nog een keertje gaan gebruiken, dat vind ik soms best eng.

Gisteravond hebben we in een echt Portugees restaurant gegeten. Het was er eerst heel rustig, maar later werd het steeds drukker. Ik heb brood en olijven en kaas en vispat'e gegeten, en papa en mama hadden een pannetje met een soort soep van allerlei soorten vis en bonen. Ze kregen er ook een schaar bij om de krab en de kreeft open te knippen. Die was heel hard; ik kon het niet! Gelukkig had papa genoeg geld bij zich om te betalen, anders moest ik van de meneer van het restaurant meehelpen met afwassen. 'Echt? ', vroeg ik een beetje benauwd. Maar volgens mama was het een grapje!

En zo meteen gaan we al weer naar huis. Ik vind het wel jammer hoor, want ik vind vakantie heel leuk! Maar het is ook weer leuk om naar mijn vriendjes en vriendinnetjes in Utrecht te gaan! En naar mijn tio!

Dikke kus,
Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 63571

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: