Zomer in Poznan - Reisverslag uit Poznań, Polen van Marte - WaarBenJij.nu Zomer in Poznan - Reisverslag uit Poznań, Polen van Marte - WaarBenJij.nu

Zomer in Poznan

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

01 September 2008 | Polen, Poznań

Vandaag is het, net als gisteren, prachtig weer, en papa zegt dat het wel 25 graden is. Ik loop in mijn blote jurkje rond, heerlijk! Gelukkig heb ik nog lekker vrij: in heel Polen zijn vandaag de scholen weer begonnen, en op het grote plein van Poznan - Stary Rynek, zegt mama -heb ik al een hele schoolklas gezien.

Om 12 uur vanmiddag zaten papa en mama en ik op een terras op het plein toen er opeens 2 geiten uit de toren van het oude stadhuis naar buiten kwamen en elkaar 12 kopstoten gaven. Ik vond het heel mooi, en ik heb met open mond toegekeken. Toen de geiten weer in de toren verdwenen waren, heb ik nog even gewacht om te zien of ze misschien nog terug kwamen, maar ze bleken echt 'veg', 'binnen', 'slapen'. In de kerk van Maria Magdalena waar we daarna heen liepen, was het warm en donker, en ben ik in de buggy zelf ook in slaap gevallen.

Ik werd weer wakker in een restaurantje waar papa en mama soep aten. De mensen in Polen houden heel erg van soep, en er zijn een heleboel verschillende. Van mama kreeg ik brood met kaas en bietensoep met noedels gevuld met paddestoelen. Van papa kreeg ik een paar lepels roggemeelsoep met ei en aardappel. Ik vind het Poolse eten erg lekker!

Vannacht slapen we nog een nachtje in het hotel, en morgen gaan we naar het zuiden van Polen. Daar gaan we in de buurt van Wroclaw weer kamperen, joehoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 63705

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: