Net twee en al overzee! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marte - WaarBenJij.nu Net twee en al overzee! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marte - WaarBenJij.nu

Net twee en al overzee!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

09 Februari 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

We zijn heel ver weg, in Cambodja! Het vliegtuig er naartoe was heel leuk. Ik kreeg allerlei speeltjes en snoep. Met papa en mama ben ik een paar keer naar de WC geweest (heel klein!) en mocht ik sap halen in het keukentje. We hebben ook veel rondjes gelopen door het vliegtuig, en ik heb gespeeld met allemaal kindjes. Sara en Michel gingen ook naar Cambodja, dat was heel gezellig. Ik heb ook nog even geslapen in het vliegtuig, maar niet zo lang hoor, er was te veel te zien en doen.

In ons huis hier heb ik een eigen kamer, met een eigen bed en een klamboe, tegen de beestjes. Papa en mama slapen in de kamer naast mij, lekker dichtbij. Er is heel veel speelgoed voor mij: een paar speeltjes heb ik zelf meegenomen uit ons andere huis, en de rest is van Kika en Joel, een meisje en jongetjes die boven ons wonen. Ik heb ook al een paar keer bij hen gespeeld, daar is het ook leuk! Helemaal bovenop het huis hebben we al een keer een broodje gegeten, en iedereen zie dat daar ook een zwembad was. Ik ken nog niet zoveel zwembaden, en had geloof ik iets anders verwacht, want toen ik mama vroeg: 'Waar is het zwembad nou?', zei ze: 'Voor je neus, Marte!'. Het was het opblaasbadje .... Maar het was wel heerlijk spatteren in het water!

Buiten is het ook leuk hier. Bij de deur naar het huis van Kika en Joel, en ook de baby Okke, staat een klimrek met een glijbaan en een schommel, en daar spelen we dan met z'n allen. Op het gras moet je wel oppassen, want er lopen allemaal slootjes met water door. Van mama moet ik de laarsjes van Isabel aan, dan rkijg ik geen vieze voetjes. Ik ben ook al een keertje weggezakt in de modder, en toen moest papa mij er weer uit trekken. Net als Kika en Joel doe ik ook een hoedje op, tegen de zon. Mama zegt dat dat heel kittig staat!

Ik leer hier allemaal nieuwe dingen. Toen we rijst aten die heel erg aan de handjes kleefde zei Kika - en ik en Joel dus ook - dat we baai-handen hadden. Baai is Khmer voor rijst. Ik weet nu ook wat verstoppertje spelen is. Met Kika en Joel heb ik het al een paar keer geoefend, en op een avond heb ik in m'n eentje tot ongeveer 10 geteld, met m'n handjes voor mijn ogen. Ik vind 'Ik kom' roepen het leukste van alles! De koeien zijn hier wit, en voor de paarden kun je maar het beste een beetje bang zijn want die kunnen schoppen. En de eendjes die in de vijvertjes zwemmen zeggen hier geen 'kwaak kwaak kwaak', maar ' kaap kaap kaap'!

Tot het volgende bericht! Dikke kus, Marte

  • 09 Februari 2009 - 08:42

    Carola:

    Klinkt allemaal erg leuk en mooi daar in Cambodja. Dat de eenden daar kaap zeggen vind ik wel heel grappig. Geniet er van!

  • 09 Februari 2009 - 18:36

    Nathalie:

    Wow Marte!
    Wat een leuke avonturen allemaal!
    En wat fijn dat je al zoveel speelkameraadjes hebt.
    Ik hoop dat pappa en mamma het ook naar hun zin hebben!
    groetjes!

  • 10 Februari 2009 - 14:05

    Tante Ineke:

    Wauw, Marte meisje toch, wat ben jij op avontuur! jij vindt alles leuk en spreekt ook al de taal, knap hoor. fijn dat je al zoveel vriendjes hebt, lekker samen spelen! Ken je al een Cambodjaans liedje??
    dikke kus van ons ook voor papa en mama,
    xxxxxxxxxxx

  • 11 Februari 2009 - 17:46

    Wendy:

    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt, en dat je zo snel vriendjes hebt gemaakt. Doe je de groeten aan mama en papa?

  • 12 Februari 2009 - 11:00

    Ginette:

    Zo, jullie zijn al helemaal ingericht? Is Bert al begonnen met werken?
    Ik ben erg benieuwd naar het dagelijks leven bij jullie. Hoe ziet dat eruit in Cambodja?
    Veel plezier daar!
    groetjes uit Utrecht

  • 16 Februari 2009 - 10:47

    Jurgen:

    Dag Marthe, Wilma en Bert,
    Er zomaar tussen uitgeknepen? We hopen dat het jullie goed gaat. Tot ziens in NL.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 63702

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: