Ijsje - Reisverslag uit West-Terschelling, Nederland van Marte - WaarBenJij.nu Ijsje - Reisverslag uit West-Terschelling, Nederland van Marte - WaarBenJij.nu

Ijsje

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

08 Augustus 2013 | Nederland, West-Terschelling

Op een zonnige zondag steken we met de boot over naar Terschelling. Met papa en mama ga ik een week naar Keiland. ‘Dat is kunst, kerk en kamperen op een eiland’, zegt mama. Ik snap het nog niet helemaal, maar vakantie, zee, strand en kamperen vind ik allemaal leuk, dus ik heb er zin in! Onze camping heet Ekster, en we staan met de tent in een leuk hoekje vlakbij de WC’s en douches. Naast ons staan Jay-Noah en Luuk en hun mama Lilian, en verder Klary, Willemijn, Daan en Evelien. Jay-Noah en Luuk houden van nachtvlinders en andere beestjes vangen, en ik vind dat ook best leuk! Met Claire, die een eindje verderop staat, speel ik ook, maar dan spelletjes in de tent.

Het is een speciale camping. Mama zegt dat het een soort kamp is: ‘We doen een aantal kerkdingen samen met de andere mensen, maar er is ook vrije tijd om zelf dingen te doen’. Papa en mama doen mee met verschillende workshops. En een paar ochtenden is er een kinderprogramma. Met alle andere kinderen van 4 tot 7 gaan we dan bijvoorbeeld naar een leuke klimplek, of verven en bellen blazen, of een schat zoeken. Daan en Willemijn, onze buren, zijn de eerste twee dagen de meester en juf, en dat is heel gezellig!

Elke ochtend en avond is er in de kerktent een viering. Ik moet aan het begin altijd mee van papa en mama, maar na een tijdje mag ik dan weer naar de tent. Jay-Noah ook, en dan gaan we samen. Met papa ben ik ook een paar keer gaan fietsen als mama naar de kerk ging; het zijn wel héél veel vieringen, en de meeste zijn saai! Op een avond ben ik na het fietsen nog even teruggegaan naar de kerktent waar mama nog zat te zingen. Het werd toen al donker, en met alle kaarsjes op boomstammetjes die voorin de tent stonden was het heel mooi. Na het zingen ging een groepje mensen dansen in de kerktent, en zijn mama en ik blijven zitten om te kijken. En op een ochtend vertelde een meneer een heel spannend verhaal over Mozes, en mochten we allemaal meedoen: we waren het volk dat vluchtte uit Egypte en moesten keihard met onze voeten op de grond stampen. Dat was ook wel leuk.

We zijn ook een paar keer naar het strand geweest. De zee was heel wild en er was veel stroming; volgens iemand op de camping waren er al veel mensen verdronken in de zee. ‘Maar ik heb mijn C al, mama’, probeerde ik nog. Maar volgens mama kun je zelfs met diploma Z verdrinken als er stroming staat, dus we mogen maar tot onze knieën in het water. Maar zo kun je ook goed golfje springen hoor!

Ook heel leuk op Terschelling vind ik het fietsen op een tandem met papa en het Zeeaquarium waar je roggen mag aaien en waar heel veel vissen te zien zijn in aquariums. Ik doe daar ook een speurtocht, en win dan een prijs! Met mama ga ik lekker shoppen in West-Terschelling, en dan krijg ik een stenen hart en een mooie vlag … van Terschelling!

Tot het volgende verhaal,
liefs,
Marte

  • 13 Augustus 2013 - 21:45

    Arend:

    Leuk hoor Marte, dat was een hele speciale vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 63574

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: