Appeltjes van oranje - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marte - WaarBenJij.nu Appeltjes van oranje - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marte - WaarBenJij.nu

Appeltjes van oranje

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

27 Mei 2008 | Spanje, Valencia

In mijn stoeltje in de auto kan ik heerlijke tukjes doen. ´s Ochtends slaap ik er meestal even voordat we iets gaan bekijken, en na de lunch, als we weer terugrijden, vallen mijn ogen meestal ook heel snel dicht. Ik geloof dat papa en mama de terugrit soms wat langer maken zodat ik nog even doorslaap, want zodra de auto stilstaat, ben ik gelijk wakker!

Het Spaanse eten vind ik erg lekker. In Altafulla, bij Tarragona, waar we weer op bezoek zijn geweest bij de vrienden van papa en mama en mijn vriendinnetjes Elisabeth en Carolina hebben we fideua en paella - allebei met veel vis - gegeten, heerlijk! Op alle seafood ben ik eigenlijk dol, calamares, sardientjes, gamba´s, dorade, ´t maakt me allemaal niet veel uit, ik smul! En voor brood met aioli, olijven en tomaten mogen ze me altijd wakker maken. ´t Aardbeienseizoen is hier al in volle gang, en van dat lievelingsfruit eet ik elke dag wel wat!

Papa en mama houden van cultuur, en daarom ben ik nu al in 2 kerken, 2 kloosters en bij 1 Grieks-Romeinse opgraving geweest. Bij het klooster van Poblet, in het achterland van Tarragona, mocht ik van de gids de sleutel van de grote toegangspoort vasthouden. Eigenlijk wilde ik ´m wel houden, en moest ik huilen toen de gids ´m weer terug wilde hebben. Papa wees mij toen op een heel gaaf trapje waar ik nog niet vanaf en weer opgeklomen was, en mijn traantjes waren toen snel voorbij.

De camping van Tarragona lag pal aan zee, en met papa en mama ben ik een paar keer naar het strand geweest. De eerste keer ben ik in m´n rompertje zo de zee ingelopen. Omdat het water nog wel erg koud was aan mijn voetjes, schrok ik, en viel ik op mijn bips in het water. Dat was helemaal schrikken! De volgende keren ben ik veilig op het strand gebleven, en heb ik alle zandkastelen en -taartjes die papa en mama gemaakt hadden, vakkundig kapot gemaakt. Ik vind zand erg lekker, en snap niet waarom papa het niet van mij aanneemt.

Nu zitten we al weer twee dagen in een B&B vlakbij Valencia, midden tussen de sinaasappelbomen en artisjokkenvelden. Ik slaap met papa en mama in een heerlijk grote kamer in een verbouwde graanmolen, en ik kan in de kamer en daarbuiten flink rondrennen. Het stenen trapje naar de badkamer kan ik alleen op en af klimmen. Er hoort een aantal honden bij de molen, die ik regelmatig sla of aai en aan de oren en staart trek. Ze vinden dat helemaal niet erg, maar van papa mag het niet.

Eind vorige week hoorde papa dat oma Van ´t Oever ziek is, en daarom korten papa en mama onze vakantie in. We gaan nu morgen niet naar Toledo, maar naar Pamplona, en daarna naar huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 63672

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: