Van apen, bananen en Indianen - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu Van apen, bananen en Indianen - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

Van apen, bananen en Indianen

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

13 Maart 2011 | Rwanda, Kigali

We gaan weer op vakantie. Deze vakantie heet safari, en dat betekent dat je allemaal wilde dieren gaat bekijken. De auto waarmee we op vakantie gaan is groen en supergroot. Kevin is de chauffeur, en we moeten heel lang rijden en dan zijn we bij het park waar de dieren zijn. Er komt nog een meneer in de auto zitten, James, en die vertelt van alles over de dieren.

De auto is heel bijzonder, want in het park gaat het dak omhoog en kunnen we in de auto staan en dan naar buiten kijken. Ik moet wel op het hoofdsteuntje van James gaan staan, maar dan kan ik heel ver zien en waait het heel hard om mijn hoofd. Papa staat aldoor naast mij en dan zingen we: ‘Schoenlapper, lap jij mijn schoen?’ en nog een paar andere liedjes, En papa maakt dan ook heel veel foto’s, van mij en ook van alle dieren die we zien: hertjes, buffels, topi’s, apen, wrattenzwijntjes, een paar zebra’s en giraffes en heel veel vogels, grote en hele kleine ook. In mijn grote dierenboek dat ik van school heb meegenomen,kan ik de meeste dieren wel aanwijzen. En de olifant die in het meer zwemt en dan alle nijlpaarden wegjaagt, vind ik heel grappig! Jammer dat de zwemvestjes zo strak zitten, daar houd ik niet zo van.

We slapen in een hotel met een kinderzwembad en een speeltuintje. Er zijn heel lange gangen waar ik lekker kan rennen. We moeten ook aldoor onze deuren op slot doen, want de apen uit het park komen soms in het hotel en die kunnen deuren open doen, Ze zoeken dan eten, en ze vinden alles lekker! Ik zag op een keer een grote papa-aap in een gang! Ze gaan ook wel eens naar het zwembad om water te drinken, maar dat mag niet en dan jaagt een meneer ze weg. Ik eet heel veel frietjes in het hotel, en pannenkoekjes met honing hebben ze ook, en iedereen wil wel met mij spleen: op de trap naar beneden en in het restaurant. Ik krijg ook een keer, heel speciaal, chocolademelk, best lekker!

Niet zo leuk op de vakantie is dat ik van mama een broek met een knoopje aan moet en ik houd helemaal niet van knoopjes. Ik moet heel hard huilen dan, maar het moet toch want alle kleren zonder knoopjes zijn in de was. Gelukkig mag het verkleedrokje van Isabel er overheen, dan zie je de broek niet, en dat vind ik goed.

We blijven een paar dagen op de vakantie, en dan gaan we weer naar huis, Op de terugweg kopen we een hele grote tros bananen, met tweelingbananen eraan. Ik zing het liedje van Piet van de Harlekijn erbij: ‘In het bos, in het bos, wonen Indianen, als je er eentje tegen komt, dan schiet ‘ie met bananen.’ Thuis mag ik van mama een tweelingbanaan opeten, en doe ik gelijk mijn broek met het knoopje uit, eindelijk!

Liefs van Marte

  • 15 Maart 2011 - 21:54

    Wendy:

    Dat ziet er wel ontzettend leuk uit. En zo te zien aan je vrolijke gezichtje had je het toch behoorlijk naar je zin, ondanks de knoopjesbroek!

  • 16 Maart 2011 - 15:32

    Oma En Marijke:

    We hebben net de brieven van papa bekeken en nu de foto's van jou.
    We zien dat je het erg naar de zin hebt. Het zijn hele leuke foto's. Zo kunnen we een beetje kijken wat jullie daar meemaken. En wat een avontuur is dat zeg! Dat maakt niet iedereen mee..Nu nog veel plezier de komende dagen en doe de hartelijke groeten aan papa en mama.

    doei
    en een hele dikke kus van oma!!!!!

  • 17 Maart 2011 - 07:17

    Amy (en Haar Mamma):

    Hallo marte,

    We vinden het erg leuk om jou te zien op de foto´s! Amy kreeg meteen zin om ook naar de dieren te komen kijken. Een olifant die lekker in bad gaat en een aapje met een baby... leuk hoor. Maar het allerleukste was jij in de auto.

    Nou Marte, heel veel groetjes (ook voor je pappa en mamma).

  • 30 Maart 2011 - 19:52

    Riemke:

    WAUW!!! Wat een foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 63708

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: