Wat vind jij de mooiste tent, mama? - Reisverslag uit Brempt, Duitsland van Marte - WaarBenJij.nu Wat vind jij de mooiste tent, mama? - Reisverslag uit Brempt, Duitsland van Marte - WaarBenJij.nu

Wat vind jij de mooiste tent, mama?

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

23 Mei 2009 | Duitsland, Brempt

We zijn op vakantie in Duitsland, ik en papa en mama. De camping is heel leuk. Er zijn veel kinderen, Juliane, Charlene, Jordi en Kas. Ik heb 3 ballen bij me, de andere kinderen 1 of 2, en met zo veel ballen kunnen we allerlei spelletjes doen. Soms gooien we alle ballen in een grote struik, en dan moet papa ze er weer uithalen. Soms schoppen we de ballen heel hard weg, ook wel eens onder een auto of een caravan, en dan haalt Jordi ze er weer onderuit. En soms spelen we 'zitbal'; dan gaan we allemaal op een bal zitten!

Op de camping zijn ook een heleboel honden. De honden van de buren vind ik de leukste, dat zijn Daisy en Bunker. Daisy is een keertje zo maar onze tent ingelopen, en toen moest ik heel erg lachen.

Opa en oma komen ook een middagje op bezoek. Van opa krijg ik lekkere chocolade, en mama en papa krijgen druiven. Omdat ik die ook heel lekker vind, eet ik op een ochtend de halve bak leeg! Met opa en oma gaan we eerst naar een restaurantje met een glijbaan en een schommel, en dan naar een restaurantje met een wip, een loopauto en lego. Opa en oma eten asperges, ik 2 grote bockworsten, hmm! Als we weer weg gaan, krijg ik een puzzeltje met twee bambi's erop.

Met papa en mama doe ik allerlei leuke dingen in Duitsland. In het stadje Brüggen gaan we naar een speeltuin en krijg ik in een cafeetje een blauwe lolly, we wandelen in een groot bos langs een meertje vol kikkers - kwaak kwaak -, en we kijken op de Hariksee, vlak bij de camping, naar de papa-, mama- en babygansjes.

Ik slaap voor het eerst niet meer in mijn campingbedje, maar gewoon op een luchtbed, net als papa en mama. Het is even wennen, en de eerste nacht rol ik er een paar keer vanaf, maar na 3 nachtjes oefenen gaat het heel goed. Het is ook heel gezellig, zo tussen papa en mama in. Maar het allerleukste is dat ik ze nu 's ochtends zelf kan wakker maken. Ik hoef alleen mijn gezicht maar vlak voor dat van hun te houden en heel hard te zuchten, en ze zijn wakker, hahaha!

Morgen gaan we al weer naar huis, jammer. Ik hoop dat we gauw nog een keer gaan kamperen!

  • 26 Mei 2009 - 17:48

    Arend:

    Hee Marte, gaaf daar in Duitsland.
    Vroeger gingen mama, tant'Anna en tio Alen ook naar de Hariksee, we hebben daar leren kanoën. Gelukkig maar dat je niet van je luchtbed bent gevallen.
    Wie had de mooiste tent?
    Jan en Simon hebben ook gekampeerd, in Hierden, ook vlak bij het water, in een blauwe tent.
    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 63683

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: