Heel veel teletubbie grasvelden! - Reisverslag uit Grabno, Polen van Marte - WaarBenJij.nu Heel veel teletubbie grasvelden! - Reisverslag uit Grabno, Polen van Marte - WaarBenJij.nu

Heel veel teletubbie grasvelden!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

25 Augustus 2008 | Polen, Grabno

We zijn in Polen, en tot nu toe bevalt het prima! Met papa en mama logeer ik in een kamer in een heel ruim pension met een grote tuin en een weide erbij. We zijn de enige gasten, en hebben het hele rijk voor ons alleen. In de tuin lopen honden van allerlei formaat en een varken rond, en in de weide geiten, konijnen, kippen en meer varkens. De kleinste hondjes Solo (ik zeg ook wel eens Polo of Lolo) en Atos ren ik het liefst de hele dag achterna, het varkentje Popke vind ik een beetje eng! In de reusachtige zandbak - wel 20 keer zo groot als thuis - staan 2 kisten boordevol schepjes, emmertjes, zeefjes en bakjes, heel mooi! En papa heeft mij in een kar over het grote grasveld getrokken, zo heel hard dat we alleen op de achterwielen reden. 's Avonds voor het slapen gaan, speel ik nog even in onze kamer. In een grote nis staat allerlei speelgoed, en er is ook een schoolbord met krijtjes. En stond een poppenwagen met pop, maar die is naar de eetkamer beneden verhuisd. Eri, de eigenaresse van het pension, heeft daar op een avond Solo in gezet, en die hebben zij en ik toen heen en weer gerold. Ik moest er heel hard om lachen, maar Solo was het na een paar keer zat!

Met papa en mama heb ik al een paar keer gewandeld: naar het grote meer achter het pension en door het bos waar bevers zitten. De natuur is hier uitgestrekt en heuvelachtig, net Teletubbieland! We hebben ook een paar uitstapjes gemaakt: het houten treintje in de speeltuin van Borne vond ik erg leuk, en de fontein op het grote plein van Szczecinek was ook heel aantrekkelijk.

Vanavond gaan we weer lekker eten in het pension. Ik krijg vast weer een 'danonki' met aarbeiensmaak, die krijg ik bij elke maaltijd hier, hmmm! En morgen gaan we naar Gdansk, kamperen aan zee (als het mooi weer is ....)!

  • 26 Augustus 2008 - 16:24

    Marijke:

    Ik zal dit even uitprinten en morgen meenemen naar mama(oma)
    Groetjes en nog veel plezier!

  • 26 Augustus 2008 - 20:10

    Carola:

    Heel veel plezier daar! En heerlijk om zo lekker mee te kunnen lezen.

  • 27 Augustus 2008 - 17:34

    Oma:

    Ik zie nu op de computer dat je heel veel geniet. Dus jij geniet van al die beestjes, varkens.. en dat papa jou in zo'n grote kar heeft voortgetrokken. En jullie hebben vrij de ruimte... dus genieten jou papa en mama er ook een beetje van? Als jullie weer thuis zijn laten jullie alles maar is zien waar jullie geweest zijn. Nog een prettige week gewenst en tot volgende week!
    Groetjess van omi.

  • 28 Augustus 2008 - 17:33

    Crista:

    Lieve Marte,
    Wat maak je weer veel mee zeg.Ben benieuwd wie er straks harder kan knorren als een varkentje jij of ik? Nou veel plezier en fluister je mama nog even in haar oortje dat ze het ''half uurtje'' niet moet vergeten.
    Dikke knuffel

  • 10 September 2008 - 08:20

    Tante Ine:

    Zeg Marte lieve meid, wat kan jij lekker spelen zeg, en je bent ook nog een echte dierenvriend, zij zullen wel blij zijn geweest dat er een vriendinnetje was waar ze mee konden spelen! En nu lekker naar de zee, HOEZEE!! Wat is trouwens een 'danonki'??
    Heel veel plezier en lieve groetjes ook aan papa en mama, van het kwartet uit Geleen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 63695

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: