Eindelijk zwemmen! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu Eindelijk zwemmen! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

Eindelijk zwemmen!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

08 Maart 2011 | Rwanda, Kigali

Mama zegt dat het vandaag een heel speciale dag is: het is Internationale Vrouwendag. Dat is het feest voor vrouwen in de hele wereld, ook in Afrika, en ook voor meisjes, omdat ze heel belangrijk zijn. Ik vind dat papa vandaag alle dingen voor ons moet doen, omdat hij geen vrouw is en wij wel. Papa vindt het goed.

Papa heeft vandaag een vrije dag en omdat het mooi zonnig is gaan we naar een zwembad. We moeten eerst met 3 verschillende bussen en dan zijn we er. Het is heel rustig bij het zwembad. Volgens papa zijn we de enige bezoekers. Er zijn allemaal speeldingen voor kinderen bij het zwembad, en een heel groot restaurant. Ik vind de speeldingen niet zo leuk, ik durf niet in de botsautootjes en de zweefmolen. Ik durf wel op de glijbanen, maar die liggen helemaal los en zijn dus kapot.

We gaan dan eerst maar iets eten en drinken in het restaurant. Als ik mijn handen al gewassen heb in de wc, komt de meneer van het restaurant ons een soort pot met water en zeep brengen, heel handig. Ik denk eigenlijk dat ‘ie ook nog een handdoekje komt brengen, maar dat is niet zo. Het eten is heel lekker, frietjes met tomatenketchup en echte tomaten, hmmm!

Als we het eten op hebben, gaan we naar het zwembad. Er is een pierebadje, en daar gaan papa en ik in spelen. Mama wil lezen, maar ze komt af en toe wel even naar ons kijken. Ik laat haar zien dat ik met mijn hoofd onder water durf, en dat vindt mama heel knap! Na een poosje komen er ook een paar mannen zwemmen, in het zwembad voor de grote mensen, en ze zwemmen heel grappig. Ik denk dat ze het nog niet zo goed kunnen, net als ik! Er komen ook een paar kindjes in het pierebadje zwemmen, met hun papa. Hij doet hen voor hoe je moet zwemmen, met de armen naar voren en dan moet je aldoor ’pff’ zeggen. Ik probeer het ook te doen, maar het is best moeilijk. De mannen uit het grote zwembad komen ook even kijken, en de badmeester ook. Hij oefent ook even met ons, maar ik wil dat niet, dus ik ren gauw weg. Het andere jongetje doet heel erg zijn best.

Als ik het heel koud heb, gaan we aankleden en gaan we weer naar huis. Het duurt best lang, naar huis, en bij de bakker waar we onderweg langskomen en waar papa en mama bruin brood kopen zijn er ook geen taartjes voor de Internationale Vrouwendag, en daar hadden mama en ik nou net zin in. Papa zegt dat ik dan op de markt een lolly krijg, en mama krijgt haar taartje een andere keer, en dat vindt ze goed. Het was een leuke Internationale Vrouwendag!

Tot het volgende verhaal,
dikke kus, Marte

  • 10 Maart 2011 - 17:53

    Tante Ineke:

    Hoi lieve Marte, misschien moeten jullie vaker naar het zwembad, dan kun je al zwemmen voordat je hier op les gaat, handig!! Groeten aan mama&papa en veel groeten van je grote neven DOEG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 63707

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: