Wat zegt een Franse haan? - Reisverslag uit Ouroux-en-Morvan, Frankrijk van Marte - WaarBenJij.nu Wat zegt een Franse haan? - Reisverslag uit Ouroux-en-Morvan, Frankrijk van Marte - WaarBenJij.nu

Wat zegt een Franse haan?

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

22 Juli 2008 | Frankrijk, Ouroux-en-Morvan

We zijn in Frankrijk en de zon schijnt, hoera! We zijn nu in Vézelay, een mooi dorpje in de Morvan, waar vandaag het feest van de heilige Maria Magdalena (Marie Madeleine) gevierd wordt. We moesten vanochtend vroeg op, want de processie begon al om 10 uur. Met papa en mama ben ik achter de zingende zusters, paters en scouts aangelopen, tot bovenaan bij de kerk. We zijn niet naar binnen gegaan, want mama vond de kerk té vol met mensen. Je krijgt honger van zo'n tocht, en papa koopt nu sandwiches die we later op een picknickweide met prachtig uitzicht gaan opeten, lekker!

Op de camping in Ouroux en Morvan, waar we zaterdag aankwamen, is het heel leuk. Er zijn veel kinderen, de meeste wat ouder dan ik, maar er is ook een echte baby. Ik hol meestal maar een beetje achter de rest aan, sons word ik aan de hand meegenomen. Ik durf nog niet echt op de trampoline, maar ik vind het wel leuk om de andere kinderen te zien springen. 'Bing, bing', moedig ik iedereen aan die erop staat, en als ze zich laten vallen: 'Boem'! Voor het zwembad was het tot vandaag te koud, maar vanmiddag mag ik er vast wel in.

Bij de camping hoort een moestuin, en daar scharrelen kippen en een haan in rond. Ik ben al vaak aan het hek wezen kijken, de kippen zijn mooi bruin en heel groot. De haan kraait heel wat af, en toen we op een ochtend zaten te ontbijten en ik 'm weer hoorde, heb ik 'm gewoon nagedaan: 'Uu, uu, uu, uu'!

Tot het volgende bericht.

  • 23 Juli 2008 - 19:24

    Crista:

    Bonjour uu,Marte,
    Leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben. En wat maak je weer een beestenboel mee zeg en zelfs het geestelijke gedeelte word niet vergeten.(papa en mama denken ook aan alles he)Heb vanmiddag Knoet nog gezien namens hem en mij een dikke knuffel aan jullie.
    liefs meme de la voiture

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 63671

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: