Bye bye Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marte - WaarBenJij.nu Bye bye Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marte - WaarBenJij.nu

Bye bye Cambodja!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

03 April 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Gisteren ben ik voor het laatst naar school geweest. Voor de laatste keer op donderdagochtend om 8 uur met mama, Mira, Kika, Joel en Okke met de auto naar Phnom Penh; mooie kleertjes aan, een staartje in mijn haar, m’n nieuwe klompjes aan, en met mijn bijenrugzakje met daarin m’n nieuwe beker – met rietje - met water, een reserveluier, en een bakje met rozijntjes en een cracker, als tussendoortje. Voor het laatst ben ik helemaal zelf de steile trappen naar het klasje op en af geklommen, met mama achter mij aan.

Mama had voor deze laatste keer stukjes gedroogde mango en ananas gekocht, om te trakteren. Juffrouw Evelien heeft ze op een schaaltje gelegd, en toen we in het kringetje zaten, mocht ik ermee rondgaan. We hebben placemats gemaakt, met een groot ei erop, voor Pasen. En Kika mocht een kroon met de oren van de paashaas maken, ik en Joel waren daarvoor nog te klein. En we hebben ook gezongen, en gespeeld in boerderij De Krokus. Dag juffrouw Evelien, juffrouw Baukje en juffrouw Lydia, dag Marijn, Sofia, Dunya, Palla, Jasper, Jorrik en alle andere kindjes! Misschien zie ik jullie nog wel eens in Nederland, of ergens anders.

Gisteravond heb ik voor het laatst gegeten bij Mira, Kika, Joel en Okke. Er was een restaurantje, en het eten zag eruit als een gezichtje! Daarna mochten we op de computer naar Barbapapa kijken, op de bank, hééééél lang!

Vandaag moet mama alle spullen uit ons huis inpakken, want we gaan weg, ‘weer naar Engeland!’ Papa moet eerst nog werken, en dan moet hij ook spullen inpakken. Ik mag lekker boven met Kika en Joel spelen, en dat vind ik heerlijk! Na mijn slaapje vanmiddag gaan we met Mira en Kika en Joel en Okke naar het vliegveld, en dan heel lang vliegen met het vliegtuig. Als we weer in Engeland zijn, dan zie ik een heleboel mensen die ik al een hele tijd niet gezien heb. ‘Wie dan, Marte?’ vraagt mama. ‘Crista en Bert en opa en oma en tante Anne – tante Anne heeft een baby in de buik – en …. Kika en Joel!’

Tot ziens Cambodja, en tot heel snel allemaal,
dikke kus,
Marte


  • 03 April 2009 - 08:39

    Carola:

    Marte hele goede reis! En veel plezier in Engeland.
    Zoen van Bas

  • 06 April 2009 - 11:17

    Ginette:

    Nee, het is niet waar!
    Ik zit al tijden te dneken; moet snel weer op de weblog kijken, maar nu vertrekken jullie alweer!!!
    Ik moet snel inhalen, wat ik aan jullie ervaringen gemist heb.
    Nou, tot gauw weer een keer in Utrecht dan?
    groetjes, Ginette

  • 10 Mei 2009 - 19:27

    Piet Jetze:

    Dag Marte en familie.

    Het is intussen al weer mei. Waar zitten jullie nu? GB? NL?

    Kusjes vanaf de Costas.
    PJ, Monica en de meisjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 63699

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: