Nat, alles nat, gattegat (vrij naar Ieniemienie!) - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Marte - WaarBenJij.nu Nat, alles nat, gattegat (vrij naar Ieniemienie!) - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Marte - WaarBenJij.nu

Nat, alles nat, gattegat (vrij naar Ieniemienie!)

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

12 Juni 2010 | Zweden, Gotenburg

We zijn weer op vakantie! Met papa en mama ben ik in Zweden. We heben heel lang in de auto gereden en toen gingen we op de boot. Papa wilde daar buiten kijken, maar ik vond het veel te koud en te 'waaierig'. Met mama heb ik toen in het speeltuintje op de boot gespeeld.
We hebben geslapen in een heel groot hotel. Ik kon er heerlijk rondrennen, en dat heb ik, ook nadat papa en mama mij al in bed gelegd hadden, nog een paar keer gedaan: 'Daar ben ik weer!' Papa en mama vonden het niet zo leuk. Van de mevrouw van het hotel heb ik een hondeknuffel gekregen, een witte. Nu heb ik 2 Sammie's, ik had ook al een bruine! Het duurt heel lang, de reis naar Zweden. Een paar keer informeer ik bezorgd 'of we al op de vakantie zijn?'
En nu zijn we op een camping in een huisje. Ons huisje staat naast 'onze speeltuin', met 3 wipkippen, 2 schommels en een avonturenpad. Soms komen er andere kindjes spelen met hun opa en oma, en dan gaan we wipkippen en met elkaar praten, alleen ... ik versta de kindjes niet zo goed. Mama zegt dat ze Zweeds praten, en dat is best moeilijk.
We zijn al naar een grote stad geweest, met de tram. We hebben daar een museum gezien met heel veel boten. De boot die onder water kon varen vond ik wel een beetje eng. Het was ook heel klein binnen. De grote boten waren leuk, daar kon ik hard op lopen. Aan papa heb ik uitgelegd waarom we drempels op de boten zo hoog zijn: 'Dan kun je er niet uitrollen.' We zijn ook in een kerk geweest, in een domkerk; 'maar niet onze domkerk, he mama?' Een meneer maakte daar mooie muziek die uit lange pijpen bovenin de kerk kwam. In een klein treintje dat door de hele stad reed heb ik tegen papa aan lekker even geslapen, zo'n hele dag stad is wel vermoeiend!
We zijn ook een middag met de auto naar een heleboel eilandjes geweest. Ik heb er heel mooie steentjes gevonden: rode, roze en grijze. Ik neem ze mee naar huis. In de auto moesten papa en mama erg lachen toen ik om mijn nieuwe roze zonnebril vroeg. Mama vroeg wat ik daarmee wilde doen, omdat het eigenlijk heel bewolkt was. 'Nou', zei ik, 'die doe ik op, want ik zie een beetje zon!'
En nu gaan we inpakken en weer een stukje met de auto rijden. Tot straks op de andere vakantie.

Marte

  • 17 Juni 2010 - 18:49

    Ome Arend:

    Hee Marte,
    dat klinkt goed zeg. Wat maak je weer veel mee! Je bent toch al op heel veel boten geweest he?
    Neef Simon heeft gisteren op school zijn droomreisvakantiebeurs gepresenteerd. Hij had alles gemaakt over Curacao, daar kun je mischien ook eens naar toe! groetjes en kussen uit Geleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 63706

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: