Sinterklaas - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

06 December 2011 | Rwanda, Kigali

Op de dag voor de verjaardag van Sinterklaas gaan we naar het verjaardagsfeestje op de ambassade. We moeten eerst een eindje met de bus, en dan nog een eindje lopen, en dan zijn we er. Aan de poort hangen sinterklaasvlaggetjes, en er hangt ook een Nederlandse vlag. We moeten in de tuin bij een witte stip sinterklaasliedjes zingen, want sinterklaas komt met de luchtballon. Als we al 3 liedjes gezongen hebben, komt er ineens een Piet de tuin in rennen die zegt dat de luchtballon neergestort is, vlakbij, tegen een zendmast. Maar Sinterklaas is gelukkig oké, en even later komt hij met auto binnenrijden. Hij loopt wel met een kruk, en z’n mijter is gescheurd, maar hij heeft zijn grote boek bij zich en alle kinderen mogen even bij hem komen.

Ik mag een liedje zingen voor de microfoon, en ik kies ‘Zwarte Piet ging uit fietsen’. Ik krijg ook een cadeautje van Sinterklaas, een smurfinnenwekker, en een zakje met snoepgoed, en er zijn een paar kinderen die met juf Martha acrobatiek doen op de mat, heel spannend. De pieten proberen het na te doen, maar die kunnen er niets van, haha!

Dan gaat Sinterklaas weer weg, met de auto van juffrouw Susanne en Wegwijspiet voorin. Ik vind het wel raar dat hij zijn bril nog op heeft, Sinterklaas heeft eigenlijk helemaal geen bril. Mama zegt dat hij misschien een beetje in de war is door het ongeluk met de luchtballon, en dat hij daarom aldoor zijn leesbril ophoudt. Tja, dat zou kunnen …. En dan ga ik lekker spelen op het springkussen. Ik krijg ook een glaasje sap en een lekker balletje waar je ook mosterd op kunt doen. ‘Bitterballen zijn dat, Marte’, zegt mama. Hmm, lekker!

Op Sinterklaas zijn verjaardag vieren we pakjesavond. ‘Dat is op 5 december, en dan krijgen alle mensen cadeautjes van Sinterklaas’ , zegt papa. Cor en Anne komen eerst bij ons eten, en blijven dan ook nog even om het sinterklaaskwartetspel te spelen. Juffrouw Susanne heeft gezegd dat Sinterklaas al weer terug is naar Spanje, maar mama zegt dat ze dat niet zeker weet. Dan wordt er ineens heel hard op het raam van de veranda geklopt, en staat daar een grote rode zak vol cadeautjes. En mama ziet ook natte voetstappen: ‘Van Zwarte Piet, ik weet het zeker’, zegt ze.

Ik krijg heel veel boeken, en een luchtbed voor in het zwembad, en ook ‘Tess Tekenspin, die wilde ik zo graag!’ Als alle cadeautjes uitgepakt zijn, is het al heel laat en moet ik naar bed. Tess Tekenspin moet op het tafeltje naast mijn bed staan, en alle knuffels en barbie’s z in bed liggen dat ze Tess ook kunnen zien. En dan ga ik lekker slapen ….

Tot het volgende verhaal, dikke kus van Marte

  • 12 December 2011 - 18:44

    Sasmita:

    Heb je het fijn daar?
    Heb je vriendjes?
    Heb je het daar gezellig?

    GROETJES,
    SASMITA

    BBHJJKKHJVGVXFFFGKJBHCBSAQA,SZA B N. BC / N,.,. ? M,ZXXGASZSSZSZSZSZSZSZSZSDDDDDXDXDDDDXDXDXDXDXDDXXXXXDXDDRTGHZSSZZSZSSZSSZZS


  • 13 December 2011 - 20:18

    Riemke:

    Wow marte, wat stoer dat je dat durfde, een liedje zingen voor de Sint! Wel erg leuk zeg, dat de Sint helemaal met een luchtballon naar Rwanda was gekomen, heel bijzonder... Dat heb ik nou nog noooooooit meegemaakt. Veel plezier met de cadeautjes!

    Liefs, Riemke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 63708

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: