Ola Algarve! - Reisverslag uit Silves, Portugal van Marte - WaarBenJij.nu Ola Algarve! - Reisverslag uit Silves, Portugal van Marte - WaarBenJij.nu

Ola Algarve!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

03 Mei 2013 | Portugal, Silves

We zijn er! Op woensdag zijn we vertrokken met een vliegtuig van Frans Cavia;-), en nu zitten we in een klein huisjespark met niet zoveel mensen in de heuvels van de Algarve. Het huisjespark is heel mooi. Het is eigenlijk 1 groot gebouw met allerlei huisjes erin, en trapjes en terrasjes en met een grote tuin met allemaal klimbomen. Ik heb al in een vijgenboom geklommen, en naast de parkeerplaats staat een citroenenboom!

Ons terras is het grootst van alle huisjes, en er hangt een supercoole hangmat, maar we moeten wel even omlopen om er te komen. Ik heb ontdekt dat ik via het raam van de slaapkamer van papa en mama zo op het terras kan klimmen, heel handig. En gisteravond toen we lekker gingen chillen en snacken op het terras kon ik de snacks en drankjes zo door het raam aanpakken van mama!

Heel cool is dat er bij de huisjes een groot zwembad is. Het water is wel koud, maar ik ben er toch al een paar keer in geweest. De zee is niet heel dichtbij, daar moeten we wel met de auto naar toe. Gelukkig is het water van de zee niet zo koud. Ik heb met papa al golfje gesprongen, en met mama schelpen gezocht. Het strand is mooi zacht, en daarachter zijn heel mooie witte en oranje rotsen. Ik ben daar ook even op geklommen, maar dat was wel moeilijk.

Ik kan ook al een beetje Portugees. Van papa en mama mag ik elke dag minstens 1 ijsje, en dan zeg ik netjes 'obrigado'. Dat betekent 'dank je wel'. En ons huisjespark heet Monte do Cristina, de Berg van Christina. Ik wil nog wel meer Portugees leren. En nog een heleboel zien van Portugal!

'Adeus', dat betekent 'tot ziens'!
Dikke kus van Marte

  • 03 Mei 2013 - 14:12

    Henk Vermeulen:

    BMW, heel veel plezier in Portugal. Hier schijnt het zonnetje ook lekker, eindelijk. We hebben echter geen zwembad, hangmat en citroenenboom!

    liefs,

    Henk Vermeulen.

  • 03 Mei 2013 - 16:53

    Tio Arend:

    Hee Marte, nu mag je me echt even `tio` noemen, dat is `oom`in het portugees.
    Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 63680

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: