Midzomerfeest - Reisverslag uit Ramvik, Zweden van Marte - WaarBenJij.nu Midzomerfeest - Reisverslag uit Ramvik, Zweden van Marte - WaarBenJij.nu

Midzomerfeest

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

25 Juni 2010 | Zweden, Ramvik

In Zweden vieren ze dat de zon niet onder gaat. De hele nacht blijft het dan licht, maar we moeten wél slapen! Met papa en mama ben ik naar het feest gaan kijken. Eerst waren er een heleboel grote mensen grote rondjes met allemaal bloemen eraan aan het maken. De bloemen waren geel en wit en roze; geel en roze zijn mijn lievelingskleuren, en ik vond de bloemenrondjes heel mooi. Toen kwamen de kinderen met hun mama's op grote karren achter trekkers aan. Een paar hadden een bloemenkrans op het hoofd. Er kwamen steeds meer mensen naar het feest, ook opa's en oma's en honden. Toen iedereen er was moesten een paar sterke mannen een paal met allemaal bladeren eraan omhoog trekken, en toen hingen ze de rondjes met de mooie bloemen aan de zijkanten. En bovenop de paal was de vlag van Zweden, een blauwe met gele strepen.
Toen kwamen er allemaal mensen met mooie kleren aan en muziekinstrumentjes: een gitaar en violen en nog iets. Ze gingen muziek maken en alle kinderen en de andere mesen gingen zingen en dansen in een hele grote kring om de paal heen. Papa vroeg of ik ook mee wilde doen, maar dat wilde ik niet. Ik wilde wél een broodje met worst, maar de worstjes waren op en dus kon het niet. Ik moest er wel even om huilen.
Na het dansen en zingen gingen de mensen in de mooie kleren dansen, het zag er heel mooi uit. De mannen tilden de vrouwen ook op, heel knap. En toen mocht ik vissen en kreeg ik een zakje met een lolly en een koekje met chocola en zeep voor in bad. De zeep zag er uit als een koe, daar moest ik echt om lachen! Daarna gingen de kinderen allemaal spelletjes doen: zakspringen, touwtrekken en verkleden. Toen het feest bijna afgelopen was, waren er weer broodjes met worst en tomatensaus, en toen kreeg ik er toch nog eentje! Ik vond het een leuk feest.

Een dikke kus van Marte

  • 29 Juni 2010 - 14:55

    Ome Arend:

    ]Hee Marte, klinkt weer heel leuk zeg! Gek he als het altijd maar licht blijft!
    Inmiddels is het in Nederland heel heet, vandaag weer 28 graden!
    Hebben jullie ook het voetbal gezien?

    gr
    Arend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 63668

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: