Heuvel op, heuvel af in Duitsland - Reisverslag uit Barntrup, Duitsland van Marte - WaarBenJij.nu Heuvel op, heuvel af in Duitsland - Reisverslag uit Barntrup, Duitsland van Marte - WaarBenJij.nu

Heuvel op, heuvel af in Duitsland

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

01 Augustus 2014 | Duitsland, Barntrup

We zijn op vakantie! Op een warme ochtend rijden we weg uit Utrecht, met de auto weer helemaal vol. Ik kan gelukkig nog wel lekker zitten achterin. Na een paar uurtjes zijn we er al! Samen met papa en mama zet ik de tent op; ik sla alle haringen stevig de grond in! Dan lopen we naar het dorpje. Dat is vlakbij, alleen moet je wel een hoge heuvel oplopen. Met papa doe ik een wedstrijdje wie het eerste boven in het dorp is. Ik win, haha! In het dorpje staan allemaal huizen met witte vakjes tussen zwarte balken. 'Dat zijn vakwerkhuizen, Marte', zegt mama. 'Die zie je heel veel in dit stuk van Duitsland.' Ik vind ze mooi, maar vindt het huis met de streepjes het allermooist!

We gaan een dagje naar Hamelen. Dat is de stad van het verhaal van de rattenvanger van Hamelen. Na het knutselen in de kindertent op de camping gaan we gauw, want er is om 12 uur een voorstelling. Ik kan niet alles verstaan, want het is in het Duits, maar het is heel leuk, vooral de kinderen die als ratjes verkleed zijn.

We gaan ook een dagje naar Detmold. Het monument van Hermann, een heel oude Duitse meneer die tegen de Romeinen gevochten heeft en een beetje lijkt op Asterix, net zo'n helm met vleugels op, vind ik niet zo bijzonder. Het is wel leuk dat je in het beeld omhoog klimmen kunt. Boven heb je een mooi uitzicht over dorpen en steden en heel veel bos. Volgens papa kun je op een heldere dag Berlijn zelfs zien! Maar het is deze dag een beetje regenachtig;-( Daarna gaan we naar Externsteine, een paar bijzondere rotsen waar je met trapjes op kunt klimmen. Er is ook een bruggetje, zodat je van de ene naar de andere rots kunt komen. Ik vind het wel een beetje eng want de trapjes zijn hoog en steil!

En we wandelen in het bos vlakbij de camping. Het is aldoor heel warm, en in het bos is het dus lekker koel. Ik pluk bloemen voor Inge en Sandra, de juffen van het animatieteam. Samen met mama doe ik het boeket bij de tent in een lege wijnfles en met papa zet ik die bij hun kamer neer. Ze vinden het heel mooi! We lopen ook langs heel grote graanvelden. Ik geloof dat er ook kaasgraan staat: 'Voor kaasbroodjes;-)'

Vanaf zondag doe ik mee met de kinderclub. We krijgen een stickervel waar 6 stickers op moeten: 2 krijg je als je 's ochtends meeknutselt, 2 als je meedoet met het theater 's avonds, en 2 als je 2 ijsjes koopt bij de receptie. Als het vel vol is, krijg je een verrassing. Ik heb het vel heel snel vol, en de verrassing is een sleutelhanger. Ik vind dat 'wel leuk.' Met de kinderclub voeren we ook een musical op. We moeten twee middagen oefenen en op onze laatste avond op de camping is de uitvoering. Ik ben een van de narren! Ik vind het heel leuk, en op de avond van de uitvoering zie ik er heel mooi uit in mijn zelfgemaakte kostuum en schmink. En het gaat supergoed!

Ik vind het jammer als we weggaan van de camping. Het was heerlijk om zoveel te kunnen zwemmen in het zwembad naast de camping en te kunnen spelen met alle kinderen in de speeltuin op de camping, in onze tent en bij andere tenten en 'kervins'. Omdat Berlijn nog ver is, en omdat het zo warm is krijg ik van mama voordat we het dorp uitrijden een heerlijk koel waldmeister-ijsje van de ijssalon. En papa krijgt er ook eentje!

Het volgende verhaal komt uit de hoofdstad van Duitsland!
Dikke kus, Marte

  • 03 Augustus 2014 - 07:22

    Ineke:

    tongjonge Marte, wat ben je een actief baasje, sorrie...bazinneje!
    Leuk hoor dit verhaal en óp naar Beriljn, heel veel PLEZIER weer en de groeten aan mama & papa.
    DOEGGGGGGGGGGGG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 63559

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: