Weer een bijzondere dag! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marte - WaarBenJij.nu Weer een bijzondere dag! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marte - WaarBenJij.nu

Weer een bijzondere dag!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

31 December 2011 | Oeganda, Kampala

Mama zegt dat het vandaag weer een bijzondere dag is: het is de laatste dag van het jaar. Morgen is het de eerste dag van het nieuwe jaar. En dan word ik 5 jaar, he, vraag ik? Ja, zegt mama. Omdat het vandaag weer een bijzondere dag is, gaan we iets bijzonders doen, zegt mama. Maar eerst gaan papa en ik lekker zwemmen, het is mooi zonnig in de ochtend.

Na het zwemmen gaan we met de auto naar de stad. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om weer met de auto te gaan, maar mama zegt dat ik het vast heel leuk vind waar we heen gaan. Oke, dan ga ik maar mee …. Na een tijdje zijn we er, bij een hele grote speeltuin, en dan krijg ik een oranje armbandje om, en papa en mama ook, en dan mag ik overal in: in een klimhuis waar ik ook eventjes in verdwaal; in een zweefmolen die heel langzaam gaat, echt voor baby’s dus; in een soort rups waarin we heel hard moeten gillen als we naar beneden gaan; in een kop-en-schotel, met papa, heel leuk; en in een treintje waar ik eigenlijk te groot voor ben. We gaan ook kijken naar een hele hoge draaimolen waar ik nog niet in mag en waarin een jongen heel erg moet spugen, bah, bijna op het hoofd van een meneer, en naar een groot piratenschip waar ik ook nog niet in mag en waarin iedereen ook heel hard gilt. En we gaan kijken naar de mannen die van een waterglijbaan afglijden, heel hard, en iedereen helemaal nat spetteren.

Ik krijg popcorn en een lolly en een samoza en een ijsje, en papa vindt het knap dat ik dan nog niet misselijk ben! En ik word ook geschminkt, al s een vlinder. En dan vind ik het wel genoeg, en gaan we weer naar het hotel.

Het eten is vanavond heel speciaal, het is een buffet! We hebben mooie kleren aangedaan, en dan gaan we eten. Ik neem een paar voorgerechtjes en een toetje: een appel, en dan wil ik graag naar bed. Papa en mama blijven heel lang op, tot het nieuwe jaar er is. Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 63699

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: