Natuur, cultuur en natuurlijk ... eten! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marte - WaarBenJij.nu Natuur, cultuur en natuurlijk ... eten! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marte - WaarBenJij.nu

Natuur, cultuur en natuurlijk ... eten!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

28 Juli 2008 | Nederland, Utrecht

We zijn al weer terug uit Frankrijk. Eergisteren zijn we laat in de ochtend weggereden, en om 9 uur 's avonds waren we weer thuis. Onderweg hebben we gepicknickt op een parkeerplaats met een geweldig leuke speeltuin. Met papa heb ik in het huisje gespeeld, en ik heb ook op een wippaard (jaja!) gezeten. Van het stokbrood met camembert dat mama voor mij gemaakt had, heb ik alleen de kaas af gegeten, dat is ook zo lekker!

In Frankrijk heb ik vanaf dinsdag elke dag in het zwembadje tegenover onze tent gezeten. Papa ging ook mee, en met een heleboel kinderen, andere grote mensen en allerlei opblaasdingen was het er erg gezellig. Zo nu en dan moest ik even bibberen, maar als mama vroeg of ik er dan uit wilde, dan hoefde dat niet hoor!

Met papa en mama heb ik veel van de omgeving van Ouroux gezien! We hebben 4 keer een lange wandeling gemaakt, heuveltje op heuveltje af, en ik zat dan heerlijk achter papa's rug in de drager! Ik kon alles daarboven heel goed zien: koeien, vogels, hondjes, kippen, soms een auto of een brommer, en ik heb papa en mama daarvan goed op de hoogte gehouden. De picknicks onderweg vond ik erg leuk, alleen was er altijd zo veel om te doen en naartoe te rennen, dat ik amper tijd had om te eten. Slapen lukte trouwens ook erg goed in de drager, meestal dutte ik tegen de middag even een half uurtje.

Met de auto zijn we naar het stadje Château Chinon geweest. Heel lang geleden heeft daar een meneer gewoond - Francois Mitterand - die eerst burgemeester van Château Chinon was, en later president van Frankrijk werd. In het herinneringspark voor deze meneer waren heel veel grasveldjes en allerlei trapjes. Ik heb er lekker rondgerend en geklommen, en met papa en mama een broodje gegeten. Midden in Château Chinon heeft meneer Mitterand een mooie fontein laten neerzetten van een beroemde kunstenaar. Wat een kleurige, ronddraaiende figuren, en ze spoten allemaal water! Ik had wel heel lang op de rand van de fontein willen blijven kijken, lekker met m'n handjes in het water, maar mama vond het té warm, en veel te snel moesten we weer weg.

Op een van de laatste avonden in Frankrijk ben ik met papa en mama en 2 vriendinnetjes van de camping en hun papa en mama naar een leuk feestje geweest. Mama zei dat het een Soirée Morvandelle heette, maar dat vond ik een heel moeilijke naam. Er waren vier mevrouwen die op een kar zaten en mooie muziek maakten. Ik ben er een paar keer naar toe gelopen, en moest dan gewoon dansen! Het eten vond ik heerlijk: salade, lamsvlees en witte bonen in saus, witte kaas en taart toe, ik heb gesmuld. Mijn vriedinnetjes vonden het niet zo lekker, en ik mocht toen ook nog wat van hun bordjes! Het feest duurde heel lang, en ik rende met allerlei andere kinderen lekker rond als ik niet hoefde eten. Pas tegen 11 uur liepen we weer naar de camping, en toen was ik wel heel moe.

En nu zijn we weer in Nederland.
Tot het volgende vakantieverhaal allemaal!

  • 28 Juli 2008 - 12:55

    Tante Ine:

    Dag lieve Marte, dat waren weer leuke verhalen van je franse vacance!! Je neven Jan en Simon zijn met ons de hele vorige week naar onze eigen mooie kust geweest van 's Gravezand, en hebben ook net zoveel gespeeld als jij! Op de camping en op het strand, héérlijk! Ik verheug me alweer op je volgende vakantieverhaal, wanneer gaan jullie weer???
    Dikke knuffels voor jou en mama en papa, xxxx, DOEG!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 63710

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: