He, dat is net als papa! - Reisverslag uit Cyangugu, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu He, dat is net als papa! - Reisverslag uit Cyangugu, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

He, dat is net als papa!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

31 Juli 2011 | Rwanda, Cyangugu

Vrijdag ben ik met papa en mama op vakantie gegaan. Eerst kwam een meneer onze auto brengen en toen moesten we heel lang rijden. Ik wilde graag broodjes in de auto eten, en het liefst een krentenbolletje, maar papa zei dat ze dat hier niet hebben. We stopten in een stadje waar het markt was en papa ging somosa’s en cakejes kopen. Er waren heel veel mensen daar, ook bij onze auto, en ze keken allemaal naar binnen. Ik vond dat niet zo leuk, zo raar is het toch niet dat wij grijs zijn en zij bruin? Mama zegt dat ze zo kijken omdat ze niet zo vaak grijze mensen zien.

Toen ik echt helemaal geen zin meer had in autorijden waren we al in het wildedierenpark, het Nyungwe Forest National Park, en toen zagen we ineens aapjes langs de kant van de weg. We stopten en deden de raampjes van de auto open en toen zag ik er steeds meer! Ze waren zwart met wit bij het snoetje, heel schattig, en ze zaten ook in de bomen en staken de straat over. En toen waren we ook heel snel bij het hotel waar we een heel leuke kamer hadden.

Op zaterdag hebben we 2 wandelingen gemaakt. De eerste was het leukste, toen liepen we met een groepje mensen eerst langs heel hoge bomen met allemaal apen erin die van de ene tak naar de andere sprongen. Het zag er heel gevaarlijk uit. De gids Claude zei dat het blauwe apen (blue monkeys) waren, maar ik vond ze gewoon bruin. We kwamen ook langs een vogeltje dat langs het pad zat en bleef zitten tot wij weg waren. De gids noemde het vogeltje een bird, en dat is Engels voor vogeltje. Dat is eigenlijk net als hoe papa hier in Afrika heet, ook Bert, zei ik toen. En toen kwamen we bij een heel hoge hangbrug, en liepen we nog hoger dan de meeste bomen. Ik moest de hand van Claude vasthouden, maar ik vond het helemaal niet eng.

We hadden een lunchpakketje meegekregen uit het hotel, en dat hebben we op een heel leuke picknickplek opgegeten. De 2 eieren vond ik het lekkerst! Ik kon daar ook heerlijk spelen. ’s Middags moesten we nog een wandeling maken, maar ik had helemaal geen zin meer toen, en ik heb heel veel gehuild. Ik was gewoon moe en wilde terug naar het hotel! We zijn toen nog bij een theeplantage geweest en bij een heel groot ander hotel, en daar ging het heel hard regenen. Mama zei dat dat ook echt bij het regenwoud hoort! Ik vond het spannend.

Vanochtend is papa alleen met een groepje en een gids naar heel speciale apen geweest, naar chimpansees. Ik mocht daar niet heen, kleine kinderen mogen dat niet. Papa moest al heel vroeg weg, en mama en ik hebben lekker uitgeslapen en gedouchet en ontbeten. Toen papa terug kwam, vertelde hij dat hij 7 chimpansees had gezien, wauw! Toen hebben we geluncht en daarna zijn we naar het Kivumeer gereden. Maar daarover meer in een volgend verhaaltje!

Dikke kus uit Afrika van Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 63708

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: