Naar school - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu Naar school - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

Naar school

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

01 Maart 2011 | Rwanda, Kigali

Met mama ga ik hier met de bus naar school. Ik vind dat heel leuk. Als we er heen gaan, mag ik altijd op een eigen stoel zitten, want dan is het niet zo druk, maar als we weer naar huis gaan dan moet ik bij mama op schoot, want dan zitten de bussen vol met allemaal mensen van hun werk. We zitten dan ook heel strak, en als mensen dan tegen mij gaan praten, dan vind ik dat helemaal niet leuk. Ik ga dan vaak maar heel hard zingen, over Sint Maarten en over Enneke, en daar moet iedereen dan weer om lachen.

Mijn juf heet Susanne, en er zitten een heleboel kindjes in mijn klas: Julia, Nena, Meike, Kim, Mark, David, Lucia. Het is een leuke school, je mag er kleuren als de andere kinderen er nog niet zijn, of op het balkonnetje met het keukentje spelen en dan gaat juf Susanne naar beneden om de andere kinderen op te halen. Dan gaan we praten over eten, en een keertje had juf Susanne allemaal groenten meegenomen en toen moesten we een blinddoek om en dan proeven wat we in onze mond hadden, grappig he?

We mogen ook kleurplaten kleuren over eten, van een bakker en een groenteboer. En we mogen ook 3 boeken lenen van de school. Ik heb een heel leuk boek geleend over ‘De grote race’ over een zaadje dat Willy heette. Papa en mama moesten wel een beetje lachen om het verhaal, maar ik vond het heel mooi. Jammer dat we de boeken maar 1 week mogen houden!

Mijn school zit in de Internationale School, maar de grote kinderen gaan naar de Belgische School in de stad. Ik ging ook een keertje naar de Belgische School, en toen gingen papa en mama mee en die gingen juf Susanne helpen. We deden eerst ‘Witte Zwanen Zwarte Zwanen’, en toen een verhaal over een brugwachter, en toen allemaal woorden over water. We kregen ook wat te drinken en een koekje en toen mochten we bootjes maken waar knikkers in moesten tot de bootjes zonken. Papa heeft mij toen een beetje geholpen, ik vond het wel moeilijk. We hebben ook ‘Schipper mag ik overvaren’ gedaan, en juf Susanne gooide met ballonnen waar water in zaten als je nat werd mocht je ook met ballonnen gaan gooien. Ik vond het een heel leuk spel …. tot ik nat werd. Gelukkig was de school toen snel afgelopen, en gingen we een pizzaatje eten, hmmm!

  • 02 Maart 2011 - 07:41

    Wendy:

    Nou, dat klinkt als een heel erg leuke school! Geniet ervan!

  • 10 Maart 2011 - 18:05

    Tio Arend:

    Hee Marte, dat ziet er heel leuk uit! Ik geloof dat je ook veel leert he?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 63703

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: