Het échte Kivumeer?! - Reisverslag uit Gisenyi, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu Het échte Kivumeer?! - Reisverslag uit Gisenyi, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

Het échte Kivumeer?!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

05 Augustus 2011 | Rwanda, Gisenyi

Gisteren zijn we aangekomen bij het hotel aan het Kivumeer waar ik al een keertje geweest ben, de vorige keer dat mama en ik bij papa waren. We zitten niet op dezelfde kamer als toen, maar in de kamer ernaast, en die lijkt er erg op. We zijn gelijk gaan zwemmen toen we aankwamen, mama ook! En daarna ben ik samen met papa in bad geweest. En toen hebben we lekker gegeten en gespeeld en toen geslapen. Vanochtend zwemmen en spelen we heerlijk bij het hotel en vanmiddag gaan we nog even de stad in!

Toen we in het regenwoud geweest waren, zeiden papa en mama dat we naar het Kivumeer gingen, maar dat was helemaal niet zo. Het meer leek helemaal niet op het Kivumeer, en het hotel kende ik ook niet. Er was wel een zwembad bij, en er waren allemaal kindjes, en toen heb ik met papa wel even gezwommen. Jammergenoeg was er geen kinderbadje, dus ik was snel klaar! We hadden een heel grote kamer, we hadden eigenlijk 2 kamers, en daar kon ik wel lekker spelen en voorstellingen geven achter het gordijn. Er was ook een bad in de badkamer, met lekker warm water! Het hotel lag aan een riviertje, en daar zijn we een paar keer gaan kijken. Aan de overkant lag een ander land, Congo. We konden de mensen in Congo zo zien, en ook de kinderen die een glijbaan van een padje hadden gemaakt, bijna tot aan het water. Over de rivier was een brug en dat was de grens met Congo. Daar liepen allerlei mensen overheen met grote zakken op hun hoofd. Papa wilde een boottochtje maken, maar dat was heel moeilijk om te regelen,. Ik vond het niet erg, ik houd niet zo van boottochtjes. We hebben wel een lekkere pizza gegeten daar, en ’s avonds lekker frietjes op het terras van het hotel. De mevrouw van het hotel vond ik een beetje eng, ze liep aldoor achter me aan en riep dan ‘Marten, Marten, come.’ Ik moest haar wel groeten van mama ….

Toen gingen we over een hele lange en hobbelige weg naar een ander Kivumeer. Het duurde heel lang, ik heb geslapen en gezongen en gelezen en toen waren we er nog niet. Ik kreeg ook honger, en we hadden geen eten bij ons. Gelukkig waren we er toch eindelijk, en het hotel was heel leuk, met een mooie tuin met bloemen. Maar het allerleukste in het hotel was mijn nieuwe vriendinnetje Sofia. Zij was ook met haar papa en mama op vakantie, net als ik. Van het balkon van onze kamer kon ik het balkon van de kamer van Sofia zien, en we zwaaien naar elkaar! We zijn met Sofia met de boot naar een eilandje gevaren, en daar hebben we gezwommen en gegeten en gespeeld en gewandeld. Er waren ook koeien en kalkoenen en een aapje op het eiland. We zijn ook nog met Sofia naar een kerk geweest, en daar hebben we ook lekker gespeeld! Het was jammer dat we weer weg moesten, maar gelukkig ging Sofia ook weg toen. We gingen weer over een hobbelige weg, en die duurde nog langer omdat we moesten omrijden omdat er een brug kapot was op de echte weg. Gelukkig reed er een auto voor ons die de weg kende, en twee mensen uit die auto reden later ook met ons mee in onze auto. Ik was heel blij dat we toen eindelijk bij het echte Kivumeer kwamen!

Tot het volgende verhaal,
liefs van Marte

  • 05 Augustus 2011 - 09:52

    Felice:

    Wat een bijzondere tijd maken jullie toch mee Wilma! Ik vind het erg leuk om zo af en toe de verslagen te lezen. Wist jij al dat ik een nieuwe baan heb en dus niet meer werk bij de kunstuitleen? 25 augustus heb ik mijn afscheid om 16.30 uur. Als je het leuk vindt, en je bent in NL, en je hebt de tijd, ben je van harte welkom! Zou ik leuk vinden. Veel liefs Felice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 63702

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: