Tsjechië, camping op het platteland - Reisverslag uit Luže, Tsjechische Republiek van Marte - WaarBenJij.nu Tsjechië, camping op het platteland - Reisverslag uit Luže, Tsjechische Republiek van Marte - WaarBenJij.nu

Tsjechië, camping op het platteland

Door: Marte en mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

06 Augustus 2016 | Tsjechische Republiek, Luže

Deze week zijn we weer op een camping geweest, hoera! Ik was wel klaar met Praag. Ik vond het wel leuk in de stad, maar ik vond het niet leuk dat ik geen vriendinnen had in de Airbnb met alleen papa en mama. We zijn op zaterdagmiddag aangekomen op de camping, en al heel snel had ik twee vriendinnen waar ik direct mee gezwommen en gespeeld heb. Papa en mama hebben toen de tent maar opgezet. Er zijn bijna alleen maar Nederlanders op deze camping, maar onze overburen zijn Belgisch. De camping is wel wat kleiner dan de vorige, en ook niet zo modern, bijvoorbeeld het sanitair en het zwembad, maar toch ben ik heel blij dat ik er ben! Bij de camping is ook een riviertje en daar heb ik ook al in gezwommen met vriendinnen. Heel cool is dat ik een snoepkaart van 50 kronen heb waarmee ik zelf snoep kan halen in de hooischuur. Allerlei verschillende snoepjes kosten 1, 2, 3 of 5 kronen.

Op de camping is het heel leuk! Ik heb veel gezwommen en op de trampoline gesprongen met mijn vriendinnen Fleur, Lara, Tessa en Isa. We hebben ook een dag heitje-voor-karweitje gedaan: we spraken mensen op de camping aan en hebben vooral veel afgewassen. We hebben toen per persoon 120 kronen verdiend, en dat is bijna 5 euro. Een van de laatste nachten heb ik samen met Isa gelogeerd bij Tessa. Met papa en mama heb ik ook een helikoptervlucht gemaakt, boven de camping en het dorp, heel leuk! En 's avonds waren er een paar keer spellen waar bijna alle kinderen en de hele camping aan meedeed: levend stratego, levend ganzenbord, en nog wat andere spelletjes.

Ik vond het niet altijd leuk als ik 's ochtends mee ergens heen moest met papa en mama. Het keek alsof mijn vriendinnen allemaal op de camping bleven, en alleen ik niet! Maar als we er eenmaal waren, dan vond ik het toch wel leuk. We hebben gewandeld in een mooi natuurgebied met rotsen, ik heb geklommen in een klimpark en gerodeld op een superlange rodelbaan, we hebben mooie stadjes bezocht en een zilvermijn bezocht, en ik heb voor papa en mama twee rondleidingen verzorgd in twee kerken. Eentje was heel bijzonder, daar lagen en hingen heel veel botten en schedels in. En ik heb superleuke souveniertjes gekregen: sieraden, Boheems glaswerk en een Molletje-sleutelhanger. Dat grappige molletje zie je hier heel veel! En omdat er in Tsjechië ook allemaal pompstations zijn die Mol heten, willen we als we terug zijn in Nederland dat even gaan melden aan het programma Wie is de mol. Wij vinden Tsjechie er heel geschikt voor!

Morgen gaan we weer naar huis .... jammer!

Een dikke knuffel van Marte!

  • 06 Augustus 2016 - 09:53

    Tessa:

    Heel leuk jammer nu net dat jij weg ben gegaan. Wij missen jou, nu is ons groepje kapot.
    En dat is heel jammer gelukkig kunnen we bellen!

  • 19 Augustus 2016 - 13:52

    Fleur:

    Hoi Marte, wij zijn ook weer thuis. Ik heb alle foto's bekeken en ze waren echt heel leuk. Ik mis jullie allemaal heel erg.
    groetjes Fleur

  • 24 Augustus 2016 - 08:18

    Lara:

    Hoi marte,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 63541

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: