Brood en spelen - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Marte - WaarBenJij.nu Brood en spelen - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Marte - WaarBenJij.nu

Brood en spelen

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

28 Mei 2008 | Spanje, Pamplona

In Café Iruña op Plaza del Castello heb ik al heerlijk gegeten. Gisteravond en vanavond lekkere pintxos (de Baskische tapas): tortilla de patatas, bocarones, gevulde olijven, broodjes met kreeftsalade, augurkjes en uitjes, en vanochtend stukjes brood en churros (een soort stengeloliebollen) met chocoladesaus. Het is een heel groot café dat mama doet denken aan de Winkel van Sinkel in Utrecht, en het zit vlakbij ons hotel. Ik kan er flink rondlopen, en Spanjaarden en buitenlandse pelgrims op weg naar Santiago, aanspreken, en dan gauw weer wegrennen. Met de Basken kan ik trouwens prima opschieten. Papa en mama denken dat dat komt omdat zij én ik een heel bijzondere taal spreken.

Om de restanten van de oude citadel is hier een heel mooi en groot park aangelegd, en daar heb ik vanmiddag lekker gespeeld. Het was heerlijk weer, en papa die in het gras lag, was een perfect speeltoestel. Het meisje dat steeds op me afkwam om me kusjes te geven, vond ik eerst een beetje eng. Toen papa erbij kwam staan, was het een stuk beter!

Morgen gaan we weer naar huis, en dan gaat mama de foto´s die bij de verhalen horen op mijn site zetten.
Tot de volgende vakantie, adios!

  • 29 Mei 2008 - 20:33

    Arend:

    Hee Marte, ik geloof dat jullie het ontzettend naar de zin hebben!
    Jammer dat jullie al eerder terug moeten, maar ik denk dat oma het heel fijn vind je weer gauw te zien!!

  • 30 Mei 2008 - 10:46

    Tante Ine:

    Ola lieve Marte, wat ben jij een ontzettende lekkerbek! Dát zal wennen zijn als je weer terug bent in Nederland, het is maar goed dat de Appie Happie bestaat....!!!!
    Nog veel plezier, een goede terugreis en veel liefs voor jou en mama en papa xxxxxxxxxxxxxx tante Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 63552

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: