Dag Rwanda! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu Dag Rwanda! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marte - WaarBenJij.nu

Dag Rwanda!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

11 April 2011 | Rwanda, Kigali

We gaan alweer naar Nederland. Morgenavond gaan we met het vliegtuig weer naar ons huis in Utrecht.

We hebben een heleboel dingen gedaan de afgelopen week. Ik heb gespeeld bij Meike in de tuin, en dat was heel leuk. Meike heeft heel veel speelgoed en haar poppenwagen was echt heel mooi! En we hebben gegeten bij Paul en Nicole en Daniel en Theo. En Neil die bij ons in huis logeerde was er ook bij. Na het eten heb ik met Theo naar een leuke film gekeken. Samen lagen we heerlijk op het bed van Paul en Nicole. We hebben ook gezwommen in het zwembad van een hotel in de stad, maar daar was alleen een grotemensenbad en mocht ik alleen maar op de trapjes spelen.

En we zijn 2 keer naar het grote stadion geweest, voor de herdenking van de oorlog. De eerste keer was iedereen heel verdrietig en hoorde ik ook mensen huilen; de tweede keer was ’s avonds en toen waren de mensen niet meer zo verdrietig. We kregen toen kaarsen, maar wij gingen weg voordat ze werden aangestoken, want dat duurde heel lang. Op een hele grote televisie heb ik de president van Rwanda gezien, die was er ook. Ik vond dat heel leuk, wat ik weet waar hij werkt: vlakbij de Nederlandse school! En ik heb met mama ook nog gespeeld in een speeltuin en met Neil erbij lekker gegeten in het grote hotel.

We hebben souvenirtjes gekocht, voor mij en voor Sasmita en voor oma, en we hebben ook nog een keer gezwommen bij de Mamba Club, met Julia en Samuel en hun papa en mama. Met papa zijn wij heel lang in het water geweest, en hebben we met alle kinderen gewatertrappeld. En vandaag zijn we nog een keer in het stadion geweest; eigenlijk was het naast het stadion want daar was een tentoonstelling. Toen papa en mama klaar waren, gingen we ook nog even naar het echte stadion, en dat vond ik wel goed!

Dag iedereen in Afrika, dag Julia, dag Meike, dag juffrouw Susanne, dag Jean l’Amour, dag Bosco en Eneas, dag Paul, Nicole, Daniel en Theo, dag Tammy en Mark, dag David, dag Antoinette, dag mevrouw van de lollypops op de markt, dag bussen van Kimironko, en daaaaaaaaaaaaaaaaaag lieve papa, tot ziens over een tijdje!

Dikke kus van Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 63550

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: