De Berlijnse stad - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marte - WaarBenJij.nu De Berlijnse stad - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marte - WaarBenJij.nu

De Berlijnse stad

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

08 Augustus 2014 | Duitsland, Berlijn

Het is elke dag lekker warm in Berlijn, we hebben maar een middag regen gehad. Daarom mag ik elke dag een ijsje! Bij ons in de straat is een ijsjeswinkel die Fraulein Frost heet. Mama zegt dat 'ie ook wel Tante Kou had kunnen heten. Daar heb ik een heel leuk boek van in Utrecht. Ze hebben er heel lekker ijs. Meestal neem ik Brombeere, dat is braam, of Himbeere, dat is framboos. Papa neemt elke dag wat anders, en mama vindt het maanzaadijs heel lekker. We mogen een bolletje, maat dat is gelukkig heel veel!

We gaan ook naar de dierentuin. Daarvoor krijg ik een Happy Mealtje; mama had beloofd dat ik dat in Berlijn mocht! Mama neemt een ijskoffie en een brownie bij het McCafe, die hebben ze hier ook! De dierentuin is superleuk. Hij is niet zo groot, maar er zijn wel superveel dieren. Ik vind de zeeleeuwen leuk, en het muishertje, en natuurlijk de apen! Ik wil ook heel graag de beren zien, maar hun hokken zijn leeg. Ik denk dat ze ook met vakantie zijn! De speeltuin in de dierentuin is ook heel cool!

Op onze laatste dag in Berlijn mag ik kiezen of ik met papa mee ga naar een museum of met mama naar een kerk. Ik kies voor de kerk - met mama. We gaan naar de belangrijkste kerk van de stad, de Dom. Wij hebben in Utrecht ook een Dom, maar deze kerk is veel groter. Hij is ook wel een beetje mooier als onze Domkerk. We kunnen helemaal naar boven klimmen, tot in de koepel, en daar kunnen we heel ver kijken. En daarna gaan we helemaal naar de kelder, waar heel veel kisten met dode mensen staan. Er liggen ook veel dode kinderen, van 1 of 2 of 3 jaar. Dat vind ik wel zielig.

Met papa ga ik 's middags zwemmen. En dan is de week in Berlijn toch weer snel voorbij!

Tot het volgende verhaal!
Liefs, Marte

  • 08 Augustus 2014 - 18:25

    Oom Arend:

    Hee Marte, dat klinkt goed, jullie zien veel op reis. Zijn jullie ook bij de Muur geweest?
    Veel plezier verder!
    groets van Ineke, Arend, Jan en Simon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 63425

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: