Leuk strand! - Reisverslag uit Bredene, België van Marte - WaarBenJij.nu Leuk strand! - Reisverslag uit Bredene, België van Marte - WaarBenJij.nu

Leuk strand!

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Marte

28 Augustus 2013 | België, Bredene

We staan op de camping aan de Belgische zee. In de nieuwe tent, want de oude is op Terschelling kapot gegaan. Het duurde wel even voordat papa en mama de tent hadden opgezet, hij is wel een beetje groter en anders als de oude. Ik heb meegeholpen, vooral de binnentent ophangen vind ik leuk en kan ik ook goed. Ik heb nu een eigen slaapplek en 4 eigen vakjes om dingen in te doen. Mijn vriendin hier heet Lynn, en met haar speel ik in de speeltuin en in haar tent. Zij komt ook uit Nederland, maar ze durft niet bij onze tent te spelen. Wij staan vlak bij de WC's en de douches. Ik heb al twee keer alleen gedoucht, met een muntje, en ik heb toen heerlijk gezongen!

We zijn al drie keer naar het strand geweest. Dat is een stukje lopen, dan door een tunneltje onder de weg door en een stukje door de duinen en dan ben je er. De eerste keer was het vloed, en toen was het strand heel smal, en was je zo bij de zee. De andere keren was het eb, en was de zee echt heel ver weg. De golven zijn superhoog hier, en de zee is niet diep, dus je kunt heel ver het water in lopen. Je moet wel letten op de vlaggen; een groene betekent dat alles veilig is, een gele dat je moet oppassen. En bij rood mag je volgens mij niet in zee. Ik vind het nog steeds wel jammer dat er zoveel zand is op het strand, dat vind ik eigenlijk heel vervelend.

Op het strand gebeurt van alles. Er zijn veel gehandicapte mensen met speciale rolstoelen voor op het strand. Er zijn ook jongens en meisjes die judo-oefeningen doen, met hun witte pakken gewoon vol zand, eeeeuw;-( En er zijn heel veel padvinders. Dat zijn kinderen en grote mensen die in de natuur nieuwe dingen vinden. In het tunneltje onder de weg door zingen ze altijd liedjes. En ik kijk altijd even als ik de hoorn van de mensen van de reddingsbrigade hoor; dan zwemt er iemand buiten de gele boeien, en dat mag niet want dat is gevaarlijk. En dan gaan ze staan zwaaien met rode vlaggen enzo.

's Avonds gaan we naar de dorpjes hier vlakbij, om te eten. Ik heb mosselen en spaghetti gegeten. En we zijn ook naar de kermis geweest. Ik mocht alleen in een kleine achtbaan en met papa in de Jimmy. Dat hadden we allebei nog nooit gedaan, en mama zei dat het heel leuk was. Ik vond het supercool, papa vond het moeilijk, zei hij. Ik vond vooral het einde heel leuk, toen er een windje van beneden kwam die zo mijn rok omhoog blies., haha!

Tot het volgende verhaal,
liefs van Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1040
Totaal aantal bezoekers 63423

Voorgaande reizen:

27 Juli 2007 - 30 Juli 2007

Al mijn reizen

Landen bezocht: